Допитване определя най-въздействащите послания върху цигарените кутии

396
Допитване определя най-въздействащите послания върху цигарените кутии

Приключи електронното допитване за избор на най-въздействащи здравни предупредителни илюстрации, които да бъдат отпечатани върху опаковките на тютюневите изделия. Допитването е организирано от Министерството на здравеопазването като част от кампанията на Европейската комисия, съобщиха от министерството.

Анонимно своя глас са дали общо 2185 граждани. От тях 52,9 процента (1156) са непушачи, 29,9 на сто (653) - пушачи и 17,2 процента (376) - бивши пушачи. Почти изравнена е активността на включилите се в гласуването жени - 52,3 на сто (1143) и мъже - 47,7 на сто (1042). Най-малък процент участвали са хората на възраст над 60 години - 0,4 процента (9). Децата под 18 години, участвали в допитването, са 9 на сто (197), а останалите са 90,6 на сто (1979).

С категорично преобладаващ вот са избрани две от най-потискащите илюстрации: на туморно образувание в шийната област - 63,98 процента от гласувалите, както и на увреденото съзъбие - 76,06 на сто.

За предупредителната илюстрация с туморното образувание в шийната област, гласувалите непушачи са 66,4 на сто (от всички 1156 гласували в допитването непушачи), пушачите са 56,2 процента (от всички 653 гласували в допитването пушачи), а бившите пушачи - 70,2 процента (от всички 376 гласували в допитването бивши пушачи).

За предупредителната илюстрация с увреденото съзъбие, гласувалите непушачи са 79,2 процента (от всички 1156 гласували в допитването непушачи), пушачите са 66,8 процента (от всички 653 гласували в допитването пушачи), а бившите пушачи - 82,7 на сто.

Почти по равен брой са гласувалите за тези илюстрации жени и мъже: за първата - съответно 60,8 на сто (от всички 1143 в допитването жени) и 67,5 процента (от всички 1143 в допитването мъже), а за втората - 75 на сто (от всички 1143 в допитването жени) и 77,3 процента (от всички 1143 в допитването мъже).

Дългогодишният опит на използване на тези илюстрации в Канада, Бразилия, Сингапур и други страни сочи, че етикетирането на тютюневите изделия се оказва ключов елемент в борбата срещу използването на тютюневите продукти. Предупрежденията, съдържащи картини, се цитират по-често като мотивиращ фактор за спиране на тютюнопушенето.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 719.670 -0.14%
  • BGREIT 117.670 0.34%
  • BGTR30 564.120 -0.34%
  • BGBX40 137.130 -0.11%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1756 1.1757
  • GBP/USD 1.2821 1.2822
  • USD/JPY 109.3220 109.3340
  • USD/CHF 0.9677 0.9678
  • USD/CAD 1.2538 1.2540
  • AUD/USD 0.7921 0.7923
  • USD/BGN 1.6636 1.6639
Ask Bid
  • DOW JONES 21816.82 21820.82
  • S&P500 2443.36 2443.86
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5135.73 5137.73
  • DAX 12229.76 12231.76
  • FTSE 100 7384.95 7386.45
  • ПЕТРОЛ 48.64 48.69
  • ЗЛАТО 1286.54 1287.04
  • СРЕБРО 16.96 16.99

Видео