Клиентското доверие не се гради, когато потребителят направи онлайн поръчка, а след това - колко време отнема изпращането ѝ от склада, за колко време е доставена и как се е представил куриерът. Това заяви мениджърът "Бизнес развитие" на Ozone.bg Емил Вагенщайн в рамките на технологичния форум Digital Trends 2019.

"Последната година при нас премина точно под този знак. Работихме много върху "задната част" на бизнеса - тази, която не се вижда от клиентите", обясни той.

По думите му е сравнително лесно да накараш някого да си купи PLaystation за 400 лева по време на "черния петък". Но след това той иска да я получи бързо, по възможност в същия ден, и ние трябва да отговорим на тези очаквания.

"Миналата година ние не знаехме какво се случва с поръчките, след като излязат от склада. Но нашите куриери вече работят с приложение, благодарение на което знаем какво се случва с всяка поръчка. Това ни позволява да градим и доверието, с което се ползваме сред потребителите", каза още Вагенщайн.

Той заяви още, че компанията засега няма намерение да премахва безплатната доставка за своите клиенти.

"Това са разговори, които водим буквално през ден в офиса. Безплатната доставка при нас се отразява най-вече върху книгите, тъй като тази година книжарницата ще е най-големият ни сегмент като оборот. А като брой доставени продукти вече е много по-голяма от всичко друго. Там е и най-голямото ни логистично натоварване", коментира мениджърът "Бизнес развитие" на Ozone.bg.

На въпрос дали малките онлайн магазини могат да издържат на конкуренцията и да осигурят необходимото качество на обслужването, Емил Вагенщайн заяви, че за по-малките търговци маркетингът донякъде е по-лесен.

"Колкото по-нишов е един магазин, толкова по-голямо внимание може да обърне на маркетирането на конкретната ниша, в която работи", коментира той.

"Ние обичаме да слагаме малки подаръци за редовните ни потребители, които в повечето случаи им се радват. Големите промоции пък помагат за привличането на нови клиенти", заяви Емил Вагенщайн по повод стратегиите за развитие на бизнеса.

Digital Trends 2019 се осъществява с подкрепата на: EMAG, Нетера, UniCredit Bulbank, Opel, Адмирал Маркетс, Резиденшъл Парк Лозен, SentecaCommerce, Digital Dentistry Ivadent и с медийната подкрепа на Sportal Media Group и Kaldata.com.