Когато се изгражда маркетинговата стратегия на една компания, няма най-важен доминираш канал, защото зависи от потребителите, от самата марка и от пазара, но най-важният елемент е да имаш организиран подход, заяви Емили Рейно, дигитален консултант в Ringier, по време на събитието Digital Trends, организирано от Profit.bg.

Виждали сме много компании да повтарят едни и същи грешки, защото хората напускат с времето и те правят същите тестове отново. Така че документирането на всичките тези знания, особено в дигиталния маркетинг, е най-важното, според Райно.

Комуникацията е най-добрият начин за интегриранe на SЕО стратегията в процесите на компаниите. Трябва да се гарантира, че SEO специалистите в компанията знаят с какво се занимават колегите им, които създават съдържанието, защото двете неща са много свързани.

Кои са устройствата (мобилни или десктоп), върху които маркетолозите трябва да се съсредоточат?

При новинарските сайтове, например, мобилната версия в момента съставлява три четвърти от медийното потребление. В момента индексирането на Google отчита първо мобилната версия на вашия сайт, а не десктоп версията.

Така че това е нещото, по което оценяват уебсайта ви, каза Рейно. По тази причина тя определено би дала предимство на мобилната версия.

По отношение на множеството от устройства и платформи винаги има опасения, че оставяме прекалено много контрол на компании, като Google, Facebook и Apple. Така че е важно да имаме по-скоро проактивен, отколкото реактивен подход.

Компаниите трябва да направят така, че съдържанието може да бъде разпространявано лесно, като например имат структурирани данни, много ясна архитектура на уебсайта и да знаят каква стойност им носи всеки канал.

Оптимизиране на търсенето чрез гласови домашни помощници, като Alexa и Google Home

Оптимизирането на търсенето през така наречените домашни помощници, като Google Home и Alexa, е прохождаща сфера и все още имаме много какво да учим в това отношение, смята Рейно. Гласовите търсения, до които хората прибягват, са различни, тоест те не са еднакви с тези в търсачката на Google.

Alexa или Siri ще ви дадат два или три отговора и няма да получите 10 линка, както от Google, където бихте били доволни да сте на първа страница. Така че трябва да сте сред тези най-популярни резултати. Информацията по отношение на подреждането на резултатите все още е малко неясна, но от Google дават индикации, че то е свързано с добре структурираните данни.

Така че информацията трябва да е разбираема за гласовия помощник. За асистента на Google трябва да имате Accelerated Mobile Pages (AMP), или поне да имате бърз уебсайт и силен бранд. Локализацията също ще бъде много интересно поле, защото хората задават въпроси, като „Коя е най-близката до мен банка“, така че силната локализация за компаниите може да бъде интересна за тях.

Ако не правите нищо по отношение на това да попадате в Google снипетите, тогава малко по малко губите своя трафик. Ако пък имплементирате неща, които ще ви осигуряват присъствие в тези снипети, бъдещето им е до голяма степен само под формата на AMP.

Компаниите, които успяват да се задържат в този ранкинг, като предоставят неоибходимите за това скорост и структурирани данни, имат голяма възможност да са на първо място в резултатите от търсенето, посочи Рейно.

В зависимост от марката видеото също може да бъде много важно или през търсенето в YouTube, или чрез новите видео снипети, смята Рейно. Това е едно от нещата, където също можете да внедрите структурирани данни, конкретно за видеа, и това помага за интеракциите за Android и улеснява значително достъпа до видеото и контрола му.

Ще мине време, преди изкуственият интелект (AI) да замени маркетолозите по отношение на създаването на съдържанието и дизайна, смята Райно. AI е наистина добър в някои конкретни задачи, но се справя много зле във всичко останало.

Добър е в разпознаването на образи и реч и дори в отговарянето на въпроси. Факт е обаче е, че компютърен алгоритъм, който е обучен да разпознава кучета и котки, не може да разпознава автомобили.

AI не може да се справя с много неща, като креативност и емоции, така че маркетолозите все още разполагат с много време, в което ще са по-добри от изкуствения интелект. Той по-скоро ще бъде техен спътник в следващите 10 години, вместо да ги заменя.

Digital Trends 2019 се осъществява с подкрепата на: EMAG, Нетера, UniCredit Bulbank, Opel, Адмирал Маркетс, Резиденшъл Парк Лозен, SentecaCommerce, Digital Dentistry Ivadent и с медийната подкрепа на Sportal Media Group и Kaldata.com.