Ericsson отбеляза 25 години оперативна дейност в България и бе домакин на технологичното изложение Barcelona Unboxed.

На събитието бяха показани иновативни технологии, представени за пръв път на форума Mobile World Congress 2019, сред които платформата на Ericsson за 5G, концептуалния продукт Radio Stripes за бъдещето на радио мрежите за достъп и нови решения, базирани на изкуствен интелект и машинно самообучение, които могат да бъдат интегрирани в телекомуникационните мрежи още днес.

Антонио Пасарела, директор на Ericsson България, сподели:“Ericsson е ключов партньор на телекомуникационните оператори в България вече повече от 25 години. През това време участвахме в изграждането на системи, които дадоха възможност на милиони потребители в страната да използват мобилни услуги за глас и обмен на данни.

Нашите решения са водещи на пазара и позволяват плавна еволюция на съществуващите мрежови системи към следващото технологично поколение. Основата на 5G е 4G, a Ericsson e компанията, която може да помогне на операторите в България да направят прехода от четвърто към пето поколение мрежи безпроблемно.“

Ericsson представи своята продуктовата линия Radio System, която предлага на телекомуникационните оператори оборудване за мрежата за радио достъп (Radio AccessNetwork) с висока производителност и ниски разходи за поддръжка и управление.

Продуктите от Ericsson Radio System имат готовността да поддържат 5G мрежови стандарти още от 2015 година, което позволява безпроблемно, бързо стартиране на 5G върху работещото 4G оборудване, като е необходима само дистанционна софтуерна инсталация. По този начин операторите могат лесно да въведат новата технология и бързо да развият своето 5G покритие. На практика, до момента Ericsson е доставил над 3 милиона радио модула, поддържащи 5G стандарт на клиентите на компанията по цял свят.

Според новото изследване на Ericsson ConsumerLab, 5G Consumer Potential, потребителите на смартфони са склонни да платят с 20% повече за достъп до мобилни услуги от пето поколение. Половината от ранните потребители на 5G, биха платили 32% повече в сравнение с LTE.Четирима от тези десет потребители обаче очакват нови услуги с добавена стойност и модели на заплащането им, в допълнение на постоянната и по-бърза интернет връзка, както и по-сигурна 5G мрежа.

На събитието бе демонстрирано и решението Ericsson Operations Engine, което използва изкуствен интелект и автоматизация, за да разпределя динамично ресурси, като по този начин осигурява постоянно качество на обслужване в рамките на мрежата. То е основано върху големи масиви данни, за да осигури покритие, производителност и надеждност на клиентите.

Ericsson Operations Engine разчита на KPIs за услуги, а не на мрежови KPIs. По този начин операторите могат по-успешно да поддържат, анализират и оптимизират мрежата си, за да осигурят още по-качествени услуги на крайните си клиенти.

Като част от представянето на развойната си дейност, Ericsson демонстрира концептуална базова станция, която има потенциала да осигури достъп до радио мрежа на всяко място, където има необходимост. Ericsson Radio Stripe поставя въпроса за напълно дистрибутирана мрежа за радио достъп, която да осигури стабилно и висококачествено радио покритие, както и бързо и гъвкаво внедряване на мобилни мрежи.

Освен това, посетителите на изложението Barcelona Unboxed имаха възможността да разгледат резултати от програмата “Digital Lab”, която е плод на поетия от компанията ангажимент да подкрепя целите за Устойчиво развитие и по-конкретно цел номер 4 - да осигури равнопоставено и качествено образование за всички и да предостави многогодишни възможности за обучение.

Проектът Digital Lab и екипът му насърчават и подкрепят младите ученици в първите им стъпки в програмиране, роботика и изкуствен интелект, за да изградят дигитални умения за своето бъдеще.