Европейският съюз обмисля законодателни промени, с които да принуди големите технологични компании да споделят данни с техните по-малки конкуренти, съобщава Ройтерс, цитирайки източници на Financial Times.

Промените ще бъдат разписани в новата Директива за дигиталните услуги.

Според предварителните данни, с които разполага FT, компаниите от ранга на Amazon и Alphabet няма да могат да използват данните, събирани от потребителите, за комерсиална цел, освен ако не ги направят достъпни за бизнес потребители в същата сфера на дейност.

Очаква се еврокомисарят по конкуренцията Маргрете Вестагер да обяви окончателните детайли за директивата до края на тази година.

По всяка вероятност мултинационалните технологични гиганти ще бъдат изправени пред много по-строги изисквания за дейността си на европейския пазар, включително и за тяхната отговорност по отношение на съдържанието в техните платформи.

Големите технологични компании няма да могат да използват привилигерована пазарна позиция в техните собствени платформи за сметка на по-малките играчи.

Те няма да могат да инсталират предварително софтуерни приложения на хардуерни устройства, като смартфони и лаптопи, като няма да имат и възможност да принуждават други компании да инсталират с приоритет техните продукти.

Окончателното съдържание на Директивата за дигиталните услуги обаче все е още не е ясно и по всяка вероятност то тепърва ще бъде обект на дебати в Европейския парламент, както и в работните групи с участието на представителите на бизнеса.