След почти 20 години на сцената Facebook продължава да се разраства. Социалната мрежа вече има 2 млрд. активни потребители дневно, съобщават от Meta заедно с информацията за приходите си за четвъртото тримесечие, цитирани от Engadget.

Докладът акцентира, че за първи път в историята Facebook, която през последното тримесечие е увеличила броя на потребителите си с 16 милиона, е достигнала 2 милиарда дневни потребители.

Макар че Facebook не е първата платформа, собственост на Meta, която достига тази кота - WhatsApp наскоро успя да го направи, това показва, че най-големият източник на приходи от реклама за компанията продължава да се разраства, дори на фона на значителните съкращения през последните месеци.

Наскоро главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг обяви преструктуриране на компанията, което доведе до премахването на повече от 11 000 работни места, заявявайки, че "2023 г. е "Годината на ефективността".

Въпреки че приходите на Meta се свиха през последната година, тези за последното тримесечие на 2022 г., които възлизат на 32,2 млрд. долара, са малко по-добри от очакваните, макар че всъщност са с 4% по-ниски спрямо миналата година.

Стратегия или глупост - какво стои зад уволненията в технологичния секторЕдно от обясненията е, че по този начин компаниите намаляват разходите си, но има и друго На този фон, по време на разговор с анализатори Зукърбърг акцентира, че компанията ще продължи да прави съкращения, тъй като дава приоритет на ефективността. "Ще бъдем проактивни по отношение на съкращаването на проекти, които не се изпълняват или може би вече не са толкова важни", казва той, като добавя, че "генеративният изкуствен интелект ще бъде приоритет за Meta през следващата година".

Компанията продължава да губи огромни суми от инвестициите си в метавселената. Reality Labs, подразделението, което отговаря за проектите, свързани с VR, AR и метавселената, е загубило 4,3 млрд. долара през Q4 2022 г. и близо 14 млрд. долара за цялата година, съобщават от компанията майка на Facebook и потвърждават, че очакват да загубят още повече от Reality Labs през следващата година.

"Очакваме годишните ни загуби от Reality Labs да се увеличат през 2023 г.", коментира финансовият директор на Meta Сюзън Ли. "Но ще продължим да инвестираме сериозно в тази област, като се имат предвид значителните дългосрочни възможности, които виждаме в нея."

Въпреки че загубите на Reality Labs допринесоха за забавянето на приходите на Meta през последната година, според Зукърбърг компанията е в разгара на "доста бърза промяна" в сравнение с минали години. "Не можем да искам от всичко хипер растеж", казва той. "Ще има някои области, които ще се развиват много бързо, ще има и такива, в които се правят инвестиции за бъдещето."