Facebook и YouTube ли изядоха бизнеса на Vbox7?

9107
Facebook и YouTube ли изядоха бизнеса на Vbox7?

Порталът за видео споделяне vbox7.com отчита сериозно понижение на посещенията си в последните 12-15 месеца, сочи справка на Profit.bg.

Данни на Gemius от Audience.bg показват, че отливът спрямо последната година е от около 200 000 посетители и над 70 млн. импресии месечно, което показва, че Vbox7 е загубил 65% от инвентара си. С тези темпове приближаващата 2018 г. не изглежда особено перспективна за Vbox7.

Вижте какво показват данните:

 

2016

Януари - 126 млн. импресии
Февруари - 110 млн. импресии
Март - 97 млн. импресии
Април - 79 млн. импресии
Май - 78 млн. импресии
Юни - 66 млн. импресии
Юли - 62 млн. импресии
Август - 61 млн. импресии
Септември - 57 млн. импресии
Октомври - 57 млн. импресии
Ноември - 56  млн. импресии
Декември - 58 млн. импресии

2017

Януари - 55 млн. импресии
Февруари - 40 млн. импресии
Март - 39 млн. импресии 
Април - 33 млн. импресии
Май - 31 млн. импресии 
Юни - 32 млн. импресии    
Юли - 32 млн. импресии  

Август - 28 млн. импресии

На какво се дължи това? Причините са няколко:

Мобилни устройства

С нарастването на потребителите на смарт телефони, идват и проблемите за Vbox7 и за пощата АБВ. Всеки потребител на мобилен телефон с операционна система Android има Gmail адрес и YouTube, инсталиран на телефона си.

Facebook е може би първото мобилно приложение, което потребителите качват на своите смарт телефони – а Facebook потребителите в България вече са над 3.5 милиона, като от тях 2.5 млн. са активни на дневна база.

Можем да очакваме, че нагативният тренд ще се отрази скоро и на пощата ABV, която през март има 1.964 млн. уникални посетители на месечна база спрямо 2.19 млн. за преди 12 месеца.

В България процентът на потребителите на смарт телефони с операционни системи Android/iOS e около 79/20, а с около 1% са останалите системи, където Windows Phone е с най-голям дял.

Контент

Лидерите в този бранш Facebook и YouTube предлагат на потребителите много по-богато съдържание, не само от местния пазар, но и от чужбина, което е голямата разлика, в сравнение с Vbox7, например.

Функционалности

Технологично Facebook и YouTube са много по-съвършени като технология и предлагат уникални функционалности. Такива са Live видео, 360-градусови турове, а отскоро и 360-градуса видео.

UX (потребителско изживяване), реклами и auto play със звук

За последните 2 години Vbox7 се препълни не само с банери но и с видео реклама (част от сделките на Нова ТВ за обединяване на ТВ и дигитални бюджети на клиентите). Рекламите обаче може да се премахват чак след 7-ата, секунда докато в YouTube са след 5-ата и по този начин се отчита ефективност.

На потребителите в сайтовете на НетИнфо, където се вгражда видео плеъра на Vbox7, при всяко отваряне на страница, в която има видео, то тръгва автоматично със звук. Това несъмнено е дразнещо за потребителя, но пък рекламата се брои за изгледана.

С този лек трик в момента се изпълняват заявените рекламни кампании. Но не може да ви не ви е направило впечатление, че в някои страници се срещат дори по 2 видео плеъра и при отваряне на страницата тръгват и двата автоматично със звук – така се завъртат 2 реклами едновременно – изключително иновативно.

Технологията едва ли ще бъде копирана от YouTube, въпреки че би довела до удвояване на приходите им.

И не на последно място, спадът на посещенията и импресиите на vbox7 се дължат и на новия им дизайн, който, според потребители, е нелогичен и неудобен.

Прогноза: Данни на audience.bg сочат, че само за последните 2 години сайтът е загубил 100 млн. импресии на месечна база. През 2018 месечните импресии на Vbox7 ще бъдат под 10 милиона на месец.

Facebook и YouTube

Видео съдържанието вече е основа на социалната мрежа Facebook, която се конкурира с YouTube, който пък е собственост на друга голяма технологична компания - Alphabet, която е компанията майка на Google.

Информация на The Wall Street Journal преди около два месеца посочи, че всеки ден в YouTube се гледат по над 1 милиард часа видео дневно. Това представлява 10-кратно увеличение спрямо 2012 г., или само преди 5 години.

От своя страна, Facebook вече има 1.9 млрд. потребители, като от тях 1.74 млрд. са активните месечни потребители през мобилни устройства. Материал на Huffingtonpost от преди седмици посочи, че дневно в социалната мрежа се гледат 8 млрд. видео материала.

Или иначе казано - потребителите, не само в България, но и по света, предпочитат два основни продукта - Facebook и Youtube, чиито собственици са оценени днес на респективно 428 млрд. долара и 610 млрд. долара. Защо ли ни е да посещаваме трети сайт, ако искаме да гледаме видео...

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Пламен
# 0
14:07 | 28 July 2017
И аз им писах, че новата визия на сайта им е гадна. Но, ......... и при мене никаква реакция. Това беше камъчето, което преобърна каруцата.
T2
# 1
15:05 | 25 May 2017
И аз не влизам заради новия дизайн, даже им писах да пуснат една анкета до потребителите (останалите) за оценка на новия дизайн. Никой даже не си направи труда да ми отговори нещо.
Niki
# 2
23:05 | 11 May 2017
Новият дизайн на вибокса е пълен отврат. Много народ се отказаха да влизат заради него, но пък интересното е, че на тях сякаш не им пука...
unufree
# 3
03:05 | 9 May 2017
Алчноста изяде главата на вебокса. Тотално отрупан с реклами, user unfriendly и нескопосан дизайн. Последният такъв счупи тъпометъра. И хората си бягат съответно. :)
fafleniq boss
# 4
17:04 | 28 April 2017
С тези нов облик е много дразнещо затова и аз не влизъм вече
Мартин
# 5
12:04 | 28 April 2017
Сами си го нарпавиха с рекламите, ограниченията и най-вече с глупавите web простотий които толерират. Сами си набиха автогола. Това бе място, което пълнехме ежедневно дълги години с кънтент а те го пропиляха. Всички пак го правят но в YouTube. Сами са си виновни !
1
# 6
11:04 | 28 April 2017
Няма смисъл за локални сайтове за споделяне на видео, като Vbox при условие, че има утвърдени междунардони, като Youtube. Също така и повечето неща във Vbox са крадени от Youtube.
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg