Facebook планира да разпредели 1 млрд. долара на създатели на съдържание до края на 2022 г., като това ще е поредната стъпка, която социалната мрежа предприема в битката за привличането на инфлуенсъри.

От компанията планират да разпределят както част от приходите от реклама, така и бонуси на създателите на съдържание, като сумите ще се определят от времето, което потребителите прекарват във Facebook и Instagram.

В отделни случаи Facebook планира да даде и предварително финансиране на наложени инфлуенсъри, като със средствата те трябва да стартират присъствието си в тези платформи.

„Искаме да създадем най-добрата платформа за милиони създатели на съдържание, от което те да могат да се прехранват“, написа съоснователят на социалната мрежа Марк Закърбърг.

„Инвестирането в съдържание не е ново за нас, но наистина съм въодушевен от разрастването ни в тази сфера“, допълни още той.

Социалните мрежи насочват все повече внимание към инфлуенсърите, с чиято помощ успяват да привличат милиони потребители, пише Forbes.

Роджър Уотърс: Марк Закърбърг е един от най-могъщите идиоти в светаМузикантът отказал на Facebook разрешение да ползват песента Another Brick in the Wall, Part 2, за да рекламират Instagram

Facebook в момента се конкурира с TikTok, Snap, Twitter и YouTube в опита си да привлече най-добрите създатели на съдържание.

През миналата година Facebook отчете приходи в размер на 86 млрд. долара. Именно инфлуенсърите обаче са смятани за особено важна част от бизнеса на социалните мрежи, тъй като те привличат потребители след себе си, на които се излъчва допълнителна реклама.

Вчера книжата на Facebook отчетоха спад от 0.91% до 344.46 долара за брой. Пазарната оценка на компанията падна под 1 трилион долара и днес възлиза на 976 млрд. долара.