Facebook се защити от твърденията, че използването на сайта вреди на щастието и психическото здраве на потребителите.

В блог публикация социалната мрежа съобщи, че макар да има твърдения, според които тя влияе негативно на настроението, отражението й се определя от това как е използвана от потребителите.

Негативните последици от Facebook могат да бъдат преборени с по-често използване на сайта и позитивното взаимодействие, съобщава социалната мрежа. Експерти твърсят, че начинът, по който е създаден Facebook, затруднява използването й по по-добър начин.

Въпросите за последиците от социалната мрежа възникнаха миналата седмица, след коментарите на първия президент на Facebook Шон Паркър, и Чамат Палихапития, бивш ръководител на компанията.

Паркър каза, че сайтът е поставил „фийдбек капани“, които гарантират, че хората ще се връщат. Палихапития коментира, че социалната мрежа „разкъсва обществото“ и експлоатира човешката психология, за да поддържа влиянието си върху потребителите.

В отговор на това Facebook съобщи, че се е променила много в шестте години, откакто Палихапития е напуснал, и вече не се интересува само от разширяване на базата си от потребители.

В блог публикация директорът на отдел „Проучвания“ на Facebook Дейвид Гинсберг заяви, че има траен вътрешен дебат в компанията за това дали прекараното време в социалната мрежа е добро за хората.

Гинсберг заяви, че има изследвания, които свързват повишаването на депресията при тийнейджърите с повишаването на потреблението на социалната мрежа и промяната на отношенията от технологиите.

Но на тези негативи се противопоставят ползите, според които използването на социалната мрежа може да подобни настроението на хората и да помогне за поддържането на социалните връзки, които директно влияят на благосъстоянието и устойчивостта.

Разбиката е в начина, по който хората използват Facebook. “Точно както отношенията лице в лице и взаимодействието с хора, които са загрижени, могат да са от полза, а просто гледането на другите отстрани може да ви накара да се чувствате зле“, пише Гинсберг.

Активността във Facebook и проактивното поведение, включващо ангажиране с хората, е по-добро от просто масивното консумиране на ъпдейти и публикации, допълва той. Facebook променя сайта, за да помогне на хората да бъдат активни участници, вместо да са просто зрители, отбелязва Гинсберг.

Той е създал инструменти, като Take A Break, които позволяват на хората да управляват начина, по който взаимодействат с бивши партньори и да помагат да ограничаването на негативните емоции.