Facebook ще разшири софтуера си за разпознаване на схеми на поведение в други страни след успешни тестове в САЩ за засичане на потребители със самоубийствени намерения, съобщи най-голямата социална мрежа в света.

Facebook започна да тества софтуера в САЩ през март, като сканираше текстовете на публикации и коментари за фрази, които биха могли да съдържат сигнали за намерение за самоубийство, припомня Reuters.

Facebook не разкрива много технически подробности около програмата, но съобщи, че софтуерът й търси фрази, които могат да съдържат следи, като въпросите „Добре ли си?“ и „Мога ли да помогна?“.

Ако софтуерът засече потенциално намерение за самоубийство, той изпраща сигнал до екипа от служители на Facebook, които са специалисти в обработването на подобни съобщения.

Системата предлага ресурси на потребителя или на приятели на човека като телефонна линия за оказване на помощ. Понякога служителите на Facebook се обаждат на местните власти, за да се намесят.

Гай Росен, вицепрезидент на Facebook по продуктов мениджмънт, съобщи, че компанията е започнала да развива софтуера извън САЩ, защото тестовете са били успешни. Миналия месец първите респонденти са проверили хора над 100 пъти, след като софтуерът на социалната мрежа е засякъл намерения за самоубийство.

Facebook съобщи, че опитва да осигури специалисти по всяко време, за да се обаждат на властите на местните езици. „Скоростта наистина е от значение. Трябва да изпращаме помощ на хората в реално време“, каза Росен.

Миналата година, когато Facebook пусна видеа на живо, се появиха множество записи с актове на насилие, включително самоубийства и убийства, които застрашиха имиджа на компанията. През май социалната мрежа съобщи, че е наела 3000 души да наблюдават видеа и друго съдържание.

Росен не разкри кои са страните, в които Facebook развива софтуера, но съобщи, че той ще бъде използван в цял свят, с изключение на ЕС заради чувствителни теми, които отказа да назове.

Други технологични компании също опитват да предотвратят самоубийства. Търсачката на Google показва телефонния номер на гореща линия за предотвратяване на самоубийства в отговор на някои търсения.

Facebook знае много за своите 2.1 млрд. потребители – данни, които използва за таргетирани реклами, но до този момент компанията не беше известна със систематично сканиране на разговори с оглед засичане на вредно поведение.

Изключения са усилията й да открива подозрителни разговори между деца и възрастни, търсещи секс. Facebook понякога се свързва с властите, когато засече неуместен език.

Росен отказа да съобщи дали компанията обмисля софтуер за разпознаване на схеми на поведение в други области, като престъпления, които не включват секс.