Главният изпълнителен директор на Facebook Inc. Марк Закърбърг обяви, че социалната мрежа ще облекчи процеса по създаване на дигитални магазини в Instagram за създателите на съдържание.

Според Закърбърг Facebook ще позволи на създателите на съдържание да добавят магазини към личните си профили в Instagram и да ги свързват с търговци, като Fanjoy или Bravado.

Базираната в Менло Парк, Калифорния, компания също така тества нов инструмент, който ще позволява на хората да получават заплащане за промотирането на даден продукт, каза Закърбърг. Тази функция ще позволи на създателите на съдържание в Instagram да получават комисиона от покупките, които те са препоръчали на последователите си.

Марките пък ще определят сами какви ще са комисионите, допълни той, цитиран от Bloomberg.

Обявените нови функционалности са част от по-мащабен проект на Facebook и Instagram за привличането на създатели на съдържание с нови инструменти за монетизация, с които социалната мрежа ще се конкурира с приложения, като Snapchat и TikTok.

Как 18-годишна звезда от TikTok създаде бизнес с 5 милиона последователиКласация на най-добре платените инфлуенсъри в TikTok разкрива, че няколко души в 20-те си години печелят по над 5 млн. долара годишно от приложението за споделяне на видео съдържание

По време на пандемията Facebook набляга и на услугите си в сферата на електронната търговия, за да привлича малки бизнеси, които са засилили онлайн присъствието си, след като физическите магазини изгубиха част от позициите си.