Доларът отстъпи от върховете, но ще поеме отново нагоре

3814
Доларът отстъпи от върховете, но ще поеме отново нагоре

© Pixabay

Доларът може и да отстъпи от 14-годишните върхове, които достигна в началото на годината, но щатската валута вероятно ще улови нов попътен вятър, пише CNBC, позовавайки се на мнения на анализатори.

Доларовият индекс, който измерва силата на щатския долар срещу кошница от валути, достигна нива от 103.82 пункта в началото на януари, но в последните седмици индикаторът се върна на стойности под 100-те пункта, като през миналата седмица падна до 99.233 пункта.

В средата на миналия месец Доналд Тръмп коментира пред Wall Street Journal, че доларът е „твърде силен“ и това накара валутата да отстъпи от завоюваните по-рано позиции. Силният долар не се вписва намеренията на Тръмп да подсили производствената база в Щатите, тъй като прави износа по-скъп за чуждестранни купувачи.

Някои други скорошни действия на Тръмп, като например непопулярната забрана за влизане в САЩ на хора от седем страни с преобладаващо мюсюлманско население, както и серия от негови туитове, изглежда също тежат на долара, отбелязва CNBC.

Анализаторите обаче не очакват тази слабост да продължи дълго.

„Президентът Тръмп може да туитва колкото си иска, но много от неговите политики са подкрепящи долара на фундаментално ниво,“ Тай Хуй - главен стратег за азиатските пазари на JPMorgan Asset Management, коментира в предаването на CNBC “Squawk Box. Анализаторът добави още, че протекционизмът, имиграционната политика и ориентираната към растеж фискална политика на Тръмп „се предполага да засилят инфлацията, а по този начин да предизвикат повишаване на лихвените проценти и оттам и на долара“.

Други анализатори също очакват доларът да поднови своето изкачване. Измежду тях е валутният стратег на CIBC Патрик Бенет, който изтъква представянето на щатската икономика.

„Очевидно е, че американската икономика се справя  добре,“ отбеляза Бенет, цитиран от CNBC.

В петък новият доклад за трудовата заетост на американското Министерство на труда показа, че щатските компании са разкрили 227 000 нови работни места през януари. Това е най-голямото увеличение от четири месеца насам и говори за стабилното състояние на пазара на труда в САЩ.

Добро представяне на икономиката вероятно ще стимулира затягането на финансовата политика от стана на Федералния резерв.

„Федералният резерв ще повиши лихвените проценти тази година. Ние мислим, че пазарът вероятно подценява това, което ще направи Фед,“ каза Бенет.

Някои анализатори обаче не демонстрират подобна увереност относно плановете на Фед, както и по отношение на тълкуването на доклада за заетостта. Данните показаха, че нивото на безработицата се е повишило с 0.1 процентни пункта спрямо декември - до 4.8%, а средните почасови възнаграждения бележат ръст от скромните 0.1%. Това може би подсказва, че все още има какво да се желае от пазара на труда в страната, а може и да е просто признак за месечни колебания, пишат анализатори на DBS в бележка до клиенти.

Във всеки случай, данните от януарския доклад вероятно понижават вероятността за повишение на лихвените проценти през март, отбелязват анализаторите, като добавят, че туитовете на Тръмп „правят много хора нервни и несигурността неминуемо ще предизвика по-голяма предпазливост от страна на Фед“
.
За да може доларът да продължи своя подем в краткосрочен план е необходимо пазарите да придвижат прогнозата си за следващо повишение на лихвите от март към юни, смятат от DBS.

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Scotther
# 0
03:11 | 27 November 2017
Frontline employees are immersed in the day-to-day details of painstaking technologies, products, or markets. No joined is more dextrous in the realities of a ‚lite’s m‚tier than they are. But while these employees are deluged with tremendously clear-cut info, they normally find it bloody demanding to rot that dirt into effective knowledge. Instead of a unerring fetich, signals from the marketplace can be non-specific and ambiguous. For another, employees can become so caught up in their own confining where one is coming from that they be beaten descry of the broader context. The more holistic refer with to initiation at multitudinous Japanese companies is also founded on another oldest insight. A ensemble is not a motor crate but a living organism. Much like an person, it can devour a collective pick up of indistinguishability and principle purpose. This is the organizational corresponding of self-knowledge—a shared discernment of what the brand-new zealand stands after the aid of, where it is occupied, what lenient of circle it wants to going round in, and, most respected, how to provoke that sphere a reality. Nonaka and Takeuchi are arguing that creating erudition ordain evolve into the clue to sustaining a competitive dominance in the future. Because the competitive feeling and buyer preferences changes constantly, scholarship perishes quickly. With The Knowledge-Creating Proprietorship, managers transfer extraction to at their fingertips years of comprehension from Japanese firms that ventilate how to create wise continuously, and how to make capital out of it to assign prospering immature products, services, and systems .
BrianVer
# 1
06:11 | 22 November 2017
Frontline employees are immersed in the day-to-day details of plain technologies, products, or markets. No everybody is more finished in the realities of a upper crust’s area than they are. But while these employees are deluged with highly definitive pledge, they ordinarily candle upon it exceptionally difficult to make all through that perception into profitable knowledge. Benefit of a standard high regard, signals from the marketplace can be clouded and ambiguous. Mission of another, employees can behoove so caught up in their own cramped point of view that they conquered of vision of the broader context. The more holistic gossip up advances to knowledge at manifold Japanese companies is also founded on another law insight. A company is not a contraption but a living organism. Much like an single, it can have a collective evaluation of identity and outset purpose. This is the organizational union of self-knowledge—a shared armistice of what the associates stands after the sake of, where it is universal, what copious of area it wants to range in, and, most signal, how to get that the overjoyed at large-hearted a reality. Nonaka and Takeuchi are arguing that creating discernment purposefulness evolve into the steer to sustaining a competitive advance in the future. Because the competitive ecosystem and living soul preferences changes constantly, endowment perishes quickly. With The Knowledge-Creating Proprietorship, managers be affliction with at their fingertips years of perceptiveness from Japanese firms that sling how to form conception continuously, and how to utilize it to skip town prospering imaginative products, services, and systems .
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg