Щатските индекси записаха нови резки понижения днес, след като щатските законодатели не успяха да приемат мащабните фискални стимули, насочени към ограничаването на икономическите поражения от коронавируса.

Индексът Dow Jones Industrial Average затвори с 582.05 надолу, или 3.1%, на 18 591.93 пункта, което беше най-ниското му ниво от ноември 2016 г. S&P 500 падна с 3%, до 2 237.40 пункта, докато технологичният Nasdaq Composite се понижи с 0.3%, до 6 860.67 пункта.

S&P 500 вече губи около 34% от достигнатия през февруари връх и е на най-ниското си ниво, откакто страховете около коронавируса обзеха Уолстрийт. Общо 9 трлн. долара от пазарната стойност на индекса бяха изтрити от върха му през миналия месец.

За втори път в рамките на по-малко от 24 часа проектозакон, който трябваше да оторизира огромни фискални разходи с цел стимулиране на икономиката, не можа да преодолее ключова процедурна пречка в Сената.

По-рано днес министърът на финансите Стивън Мнучин заяви пред CNBC, че Конгресът е много близо до приемането на фискалния пакет, отбелязвайки, че той трябва да бъде приет днес.

“Използваме част от средствата, с които разполагаме, но Конгресът трябва да одобри използването на допълнителни средства днес, за да можем да подкрепим американските работници и американската икономика,” каза Мнучин.

Безпрецедентните нива на волатиност и безтегловното падане на икономиката накараха Федералния резерв да обяви по-рано днес, че ще изкупува неограничени количества държавни и корпоративни облигации.

Пакетът, който беше определен от икономист на JP Morgan като „Голямата Берта“, обаче не впечатли участниците на пазара и индексите продължиха да падат, като в рамките на сесията Dow Jones се понижи с над 4%.

В разрез с цялостното представяне на пазара днес акциите на Boeing поскъпнаха с 11%, до над 105 долара за брой, след като от Goldman Sachs направиха смела прогноза вчера, заявявайки, че компанията разполага с достатъчно кеш, за да оцелее и че въздушният транспорт, в крайна сметка, ще бъде възобновен.

Акциите на компанията губят 66% от стойността си тази година. Boeing също така спря да изплаща дивидент.