Най-недолюбваната акция в основния европейски борсов индекс за големи компании е на белгийска верига хранителни магазини на име Colruyt SA, която беше на-добре представящият се търговец на дребно на континента през миналата година.

Колкото повече акциите на компанията поскъпват, толкова по-малко я обичат анализаторите.

Книжата на Colruyt поевтиняха днес, след като от Goldman Sachs понижиха рейтинга си и вече съветват своите клиенти да продават. Така инвестиционните препоръки за продажба на акциите на Colruyt вече са 16, докато тези за задържането й са едва две.

Никой не препоръчва на клиентите си да купуват, сочат данни на Bloomberg. Това прави Colruyt акцията с най-ниска оценка в индекса Stoxx Europe 600 Index.

Акциите на компанията поскъпнаха с 44% през 2018 г., което беше второто най-добро представяне в индекса Stoxx 600 Retail, като пред нея беше единствено Ocado Group Plc. Към вчерашна дата Colruyt също така беше на второ място по най-добро представяне за последните 12 месеца.

Анализаторите, меко казано, не са впечатлени.

Защо са толкова негативно настроени?

Търговците на дребно в Европа имат проблеми, а много от анализаторите считат акциите на Colruyt за прекалено скъпи.

“Наблюдаваме комбинация от влошаващи се пазарни условия и висока оценка,” казва анализаторът от Goldman Sachs Роб Джойс.

Акциите на Colruyt се търгуват при съотношение цена/печалба за следващата година от около 25, според Джойс, което е с около 40% над средното ниво на акцията за последното десетилетие.

Въпреки това, белгийската компания “ остава една от висококачествените” хранителни вериги по отношение на възвръщаемостта на инвестирания капитал и постоянството в генерирането на парични средства, казва Джойс.

Това е повече, отколкото може да се каже за някои други търговци на дребно в Европа, които са по-популярни сред анализаторите.

Средният таргет на анализаторите за цената на акциите на Colruyt е 43.57 евро, или с 32% под настоящата й цена. Акциите на Colruyt днес поевтиняват с 4.8%, до 64 евро.