Потребителското доверие на института GfK в Германия се е понижило до 4.4 пункта, което бе и най-ниското му ниво от януари миналия месец, посочиха изнесени данни на института.

Изследването, направено въз основа на 2 000 анкетирани жители на страната, сочи потребителското доверие за март. През предходния месец показателят възлезе на 4.9 пункта, каквато стойност очакваха анализаторите и за следващия месец.

До голяма степен влошаването на резултата се обяснява с въведения от началото на тази година по-висок данък добавена стойност в размер на 19%, в сравнение с предходната му стойност от 16%, което се очаква да нарани потребителските разходи.

Суб-индекса относно склонността на потребителите да правят покупки се е понижил до минус 16 пункта за март, в сравнение с минус 5.1 пункта за февруари.

Частното потребление се е повишило с 0.3% през четвъртото тримесечие на миналата година, допринасяйки едва за 0.2 процентни пункта от регистрирания ръст на икономиката на страната от 0.9% през последното тримесечие на миналата година.

Износът, инвестициите и строителният сектор са били в основата на значителния ръст от 2.7% на немската икономика през изминалата година, който бе и най-големият от 2000-та година насам.

Равнището на безработицата в страната през януари възлезе на 9.5%, което бе и най-ниската й стойност от април 2002 година насам.

През февруари бизнес доверието в страната се понижи повече от очакванията, посочиха данни на института (IFO) изнесени на 23 февруари.