Индексът на потребителското доверие в Германия на института GfK се е повишил за пръв път от пет месеца насам, посочиха изнесени днес данни.

За април показателят, базиран на изследване очакванията на 2000 потребители се е повишил до 4.4 пункта, в сравнение с 4.3 пункта през март. Резултатът се оказа обаче под средните очаквания на анализаторите за стойност от 4.5 пункта.

Като основна причина за повишаването на оптимистичните очаквания сред потребителите се сочи положителното развитие на пазара на труда.

В същото време, в конкурентните си усилия да привлекат нови клиенти, големите търговски вериги правят значителни намаления, което частично неутрализира негативния ефект от повишения данък добавена стойност в страната от 16 на 19% от началото на годината.

Показателят, сочещ склонността на потребителите да извършват разходи се е повишил до минус 12.3 пункта от минус 16 пункта месец по-рано, а този, относно очакванията за доходите се е повишил до 15.9 пункта от 2.9 пункта месец по-рано.

Добри остават перспективите пред немската икономика през тази година, като през март от института IfW прогнозираха ръстът на най-голямата европейска икономика да възлезе на 2.8%, което би било повече от регистрирания през изминалата година ръст от 2.7% и най-много от 2000-та година насам.

Равнището на безработицата в страната се понижи до 9.3% през февруари, което бе и най-ниското й ниво от август 2001 година насам.