Продажбите на най-голямата диамантена компания в света De Beers падат до най-ниските си нива от 2017 г. насам, съобщава Bloomberg. Това е поредният сигнал за проблемите в сектора.

Базираната в Лондон компания, която е част от холдинга Anglo American Plc, е продала скъпоценни камъни на стойност 415 млн. долара в четвъртия си продажбен цикъл от началото на годината. Това е с 25% по-малко от съответния период на 2018 г.

Обикновено този сезон от годината е по-слаб за диамантените търговци, тъй като възстановяването на запасите след активния период около новогодишните празници обикновено вече е приключило. Но въпреки това резултатите през 2019 г. са доста по-слаби от предходните години.

Диамантените компании изпитват затруднения в глобален мащаб, особено тези, които добиват по-малки и по-евтини камъни - сегмент, в който предлагането е огромно. През декември миналата година някои от клиентите на Rio Tinto отказаха да купуват евтини диаманти, а от De Beers бяха принудени да свалят цените, за да задържат интереса на купувачите.

От началото на тази година компанията все пак успя да задържи ценовите равнища сравнително стабилни, но това принуди клиентите ѝ да се откажат от покупката на част от предварително количества.

Причината е, че при настоящите цени те трудно биха могли да реализират печалба. Отливът на средства, поевтиняването на индийската рупия и ограниченото търсене затрудняват клиентите на De Beers.

"В четвъртия продажбен цикъл за тази година станахме свидетели на по-слаби продажби от очакваното на фона на макроикономическата несигурност. В момента навлизаме в слаб сезон за индустрията. Индийските фабрики временно ще ограничат производството си по време на традиционния ваканционен период", заявява изпълнителният директор на компанията Брус Клийвър.

De Beers обикновено организира 10 "цикъла" на продажби на диаманти в Ботсвана на малка група клиенти. Те посочват количеството и вида на диамантите, които искат да купят, а цената се определя от De Beers.