Кредитните карти са все още относително слабо разпространен продукт в България в сравнение с развитите страни и страните от ЦИЕ.

Една причина е, че кредитната карта е относително нов продукт, коментира коментира в банковия панел на "Шумът на парите" Атанасиос Петропулос, председател на УС и и главен изпълнителен директор на Емпорики Банк.

„Недалеч бе времето, когато бях в друга голяма банка в България и тя бе пионер в представянето на кредитни карти", допълни Петропулос.

Като относително нов продукт в страната масовите потребители все още не са свикнали с него. Това е въпрос на култура.

Въпреки това много банки в момента промотират този продукт, но докато той не е широко използван, то лихвите по него ще са доста високи, като се сравни с други видове заеми.

Лихвата е висока, защото необслужването на този кредит е високо. За да навлезе широко един нов кредитен продукт се изисква време.

Прогнозата е, че този продукт ще се използва все повече и повече, но разрастването ще е бавно.

Колкото повече кредитни карти се издават, толкова повече ще намалява процентът на необслужвани кредити и ще се понижават лихвите. В следствие на това все повече карти ще бъдат издавани. Така че перспективите са доста положително, но това ще е бавен процес, заключи Петропулос.

„Шумът на парите" 2011 се реализира благодарение на: ПОК Доверие, Emporiki Bank, MetLife, KIA Motors, MKB Unionbank, БенчМарк Финанс, Енемона и Джони Уокър.

Медийни партньори на събитието са: insurance.bg, DarikFinance.com, econ.bg, infostock.bg, news.bg, money.bg, Darik Radio, imoti.net, EBF TV, сп. Мениджър, сп. Enterprise, сп. Prime Time, сп. Yachting & Lifestyle, Градът Медиа Груп.