Това, което показахме в последните години е, че дистрибуционният канал на една банка е лесен начин за достигане до крайния потребител, коментира Евгени Бенбасат, изпълнителен директор на ОББ MetLife. В България през последните години се наблягаше на традиционния канал - застрахователните агенти.

Влизайки в една банка, която има достъп до много потребители посредством кредитите, които се отпускат, нещата са съвсем различни, смята Бенбасат. България има много слаба развита пенсионна система и най-слабото проникване на животозастраховането в Централна и Източна Европа и тази комбинация трябва да се промени.

Моделът на партньорство с банка разчита на обединяване на две големи компании, които успяват да достигнат до крайния клиент. Така се снабдява основната потребност, ако се случи нещо с нас, роднините и поръчителите да не се нагърбват с изплащането на дълга.

Така първите стъпки са вече факт. През последните три години са изплатени 8 млн. лева в щети на над 1 500 семейства. Така техните близки и приятели са били освободени от бремето да изплащат тежки дългове.

В следващите години развитието на този канал на дистрибуция ще е един от ключовете за развитието на сектора и покриване на тези основни потребности.

Когато се говори за банково застраховане, възниква въпросът в потребителите дари доверяването на живота на банков служител ще може да предостави същата информация и услуга като застрахователен брокер. Отговорът е да, ако се направи достатъчно голяма инвестиция и се влагат средства в обучение на персонала, коментира Бенбасат.

Клиентите в банката трябва да имат спокойствие и сигурност че същите служители ще могат да ги посъветват и за застрахователните продукти.

Продават се и спестовни и индивидуални рискови продукти. Служителят в банката разбира неща, като кредитиране, спестяване. Застрахователните продукти обаче, допълват една ниша, която банката не може да предложи.

Спестяванията на българите са повече от очакванията и те трябва да бъдат защитавани. Застраховането е една алтернатива в трудни ситуации да не се пипат трудно спестените средства.

„Шумът на парите" 2011 се реализира благодарение на: ПОК Доверие, Emporiki Bank, MetLife, KIA Motors, MKB Unionbank, БенчМарк Финанс, Енемона и Джони Уокър.

Медийни партньори на събитието са: insurance.bg, DarikFinance.com, econ.bg, infostock.bg, news.bg, money.bg, Darik Radio, imoti.net, EBF TV, сп. Мениджър, сп. Enterprise, сп. Prime Time, сп. Yachting & Lifestyle, Градът Медиа Груп.