Това че нашата борса не се представя добре не трябва да е оправдание, че индустрията на договорните фондове страда от това, заяви Георги Бисерински, изпълнителен директор и председател на управителния съвета на директорите на Селект Асет Мениджмънт по време на панел „Взаимни фондове” на форума Шумът на парите, организиран от Profit.bg и Evento.bg.

Бисерински сподели, че е направил анкета по темата за договорните фондове сред студенти 4 курс в Университета за национални световно стопанство (УНСС).

Резултатите от неговото проучване показват, че голяма част от студенти не знаят какво е договорен фонд.

Едва 30% от участниците са споделили, че знаят какво е договорен фонд, знаят, но при последващ въпрос за предимствата на договорните фондове, отговорите са показали, че няма познаваемост в детайли.

На въпрос в какво биха инвестирали, голяма част от участниците в проучването са отговорили "в депозити или валута", която пък е един от най-рисковите инструменти и там могат да се претърпят най-лесно загуби, според Бисерински.

На въпрос дали са запознати с български договорни фондове, нито един от участниците не е посочил нито едно име на български фонд. Това според Бисерински е сигнал, че въпреки рекламните кампании информацията явно не достига до хората.

В България в момента се предлагат над 160 договорни фонда, български и чужди, което е изключително голямо разнообразие, и всеки може да избере кой е най-подходящ за него. Факт обаче е, че това не се случва от 2008 г. насам, заяви Бисерински.

В проучването на Бисерински на въпрос, ако имате 1000 лв, колко бихте инвестирали, само 10% от хората споделят, че биха инвестирали.

За повечето от участниците в проучването това е много малка сума, за да се участва на капиталовите пазари.

Когато посланието достигне до клиента, че той може да инвестира малка сума всеки месец, резултатите са налице, смята Бисерински.

В по-голямата си част хората смятат, че за да инвестираш, трябва да си богат, да имаш много пари и да разполагаш със сериозна сума за инвестиции.

Събитието през 2012 г. се реализира благодарение на ВИП спонсорите Уникредит Булбанк, ПОК Доверие и MetLife и основните спонсори Евро Финанс, Армеец, Амрита, Chivas, Chevrolet.

Медийни партньори на мероприятието са сп. Мениджър, Dariknews.bg, Bulgaria ON AIR, imot.bg, Jobtiger.bg, в. Стандарт, novini.bg и insurance.bg.