Не само банките и инвестиционните фондове управляват средства. Животозастрахователните компании управляват милиарди от спестяванията на хората и то вече от много години, коментира Георгиос Цаконас, генерален мениджър на MetLife в България по време на панела животозастраховане на „Шумът на парите".

Поради тази причина животозастрахователните компании са много важни играчи в това глобално управление на пари. В представите на хората застраховането е застраховка на автомобили, което очевидно не е вярно, коментира Цаконас.

За съжаление трябва да се признае, че този начин на мислене е много присъщ на българската среда. Степента на проникване на пазара на животозастраховане в България е незначителна и то не в сравнение със страните от Западна Европа, а с останалите страни от ЦИЕ.

Може да се спомене примера с Полша, Чехия и Словакия. Така например, в Полша с население 6 пъти по-голямо от това на България, има 10 пъти по-голямо проникване на животозастраховането сред населението.

Или трябва да се приеме, че поляците са глупави във възприятието си на животозастраховането, или че има много грешно възприемане на животозастраховането в България, според Цаконас.

Когато дойде време и има нужда от финансова подкрепа и я няма, тогава вече е твърде късно. „Това, на което искам да наблегна е, че в тази страна и във всяка друга, хората се разболяват, претърпяват злополуки и за съжаление също и остаряват", коментира Цаконас.

Хората трябва да направят нещо за това. Ние не трябва просто да продължаваме да дискутираме. Или пък да очакваме, че държавата ще е тази, която ще се погрижи за нас, ако не сме взели някакви предпазни мерки. Аз виждам хора, които се интересуват от всичко останало, но не и от това да защитят стандарта си на живот, допълни още той.

„Аз работя от пет години в България и затова съм тук днес да споделя нашите мисли с публиката и да се опитам да увелича степента на чувствителност на хората към собствените им нужди. Имам предвид нещо конкретно. Например, ако изпратя своите деца в частно училище и нещо се случи с мен, няма да имам възможност да им осигуря това сериозно образование. Ако не спестя някакви пари за старини, тогава това, което ще се случи с доходите ми когато се пенсионирам ще е тотална промяна в стандарта на живот. Всеки човек има подобни случаи. В другите страни хората правят много по този въпрос, но тук не се прави нищо страна", сподели Цаконас.

От хилядите случаи на злополуки или сериозни заболявания в България през последното десетилетие, колко хора са имали наистина сериозна финансова подкрепа, за да минат през подобни случаи - твърде малко.

Много малко са имали такава подкрепа - пазарът, ръстът на пазара не е важен. Важно е дали семейството получава финансова подкрепа в случай на нужда и налична ли е тя или не. В настоящата ситуация това не е така и това трябва да се промени. Хората трябва да показват повече способност да са отговорни за себе си и за семействата си.

Начинът да се убедят хората е само един - да започне да се дискутира какво би станало ако..., ако нещо се случи с теб. Как стандартът на твоето семейство ще бъде засегнат. Къщата в която живее, образованието на децата, стандарта на живот, годините свързани с пенсионирането - всичко.

В 99% от случаите, ако инцидент се случи семейството, наистина ще страда. И във всички тези случаи се поема този риск само и само да се спестят 100 лева на месец.

Хората слагат животозастраховането най-надолу в своите приоритети и който и да е застрахователен брокер, колкото и да е активен, ще се натъкне на сериозен отпор от страна на хората. Необходимо е да се повиши чувствителността на населението към тази тема. Тогава каналите за дистрибуция биха могли да бъдат много по-ефективни.

Това е първата от многото инициативи, които ще следват за в бъдеще. Ние имаме твърдо убеждение, че трябва да се промотира животозастрахователния продукт в много по-голяма степен. С това ниво на проникване на пазара броят на хората, до които трябва да достигнат животозстрахователните агенти, е толкова голям, че проблемът не е конкуренцията.

Основното е да се промотира идеята на всички хора в България и ще се приемат много други инициативи в тази насока заедно с останалите големи компании в сектора.

„Шумът на парите" 2011 се реализира благодарение на: ПОК Доверие, Emporiki Bank, MetLife, KIA Motors, MKB Unionbank, БенчМарк Финанс, Енемона и Джони Уокър.

Медийни партньори на събитието са: insurance.bg, DarikFinance.com, econ.bg, infostock.bg, news.bg, money.bg, Darik Radio, imoti.net, EBF TV, сп. Мениджър, сп. Enterprise, сп. Prime Time, сп. Yachting & Lifestyle, Градът Медиа Груп.