Французите отстъпиха първенството в потреблението на вино на американците и италианците, констатират експерти от винопроизводствения сектор, цитирани от БТА.

До 2005 г. Франция бе "световен шампион" в тази област, но днес страната заема призовото, но въпреки това едва трето място след САЩ и Италия. Това сочи специално проучване, изготвено за откритото вчера изложение Винекспо, което е барометър за
състоянието на отрасъла във Франция и в света.

Франция остава един от петте водещи пазара в сектора наред с Германия, Великобритания, САЩ и Италия. В същото време тя е единствената страна от "петицата", в която показателят за потребление на вино е станал отрицателен и през последните
години е достигнал около 2 процента.

В периода 2001 - 2005 г. потреблението на вино във Франция е намаляло с 11,09 процента, достигайки 4 милиарда бутилки.

Генералният директор на Винекспо Робер Бейна очаква нов спад на потреблението с 8,57 процента за периода от 2005 до 2010 година. Това е причината за все по-настойчивите призиви към френските винопроизводители и търговци да търсят нови пътища и средства за "запазване на предаността" на потребителите в условията на нарастващата конкуренция на други държави.

Франция е най-големият производител на вино в света след Италия, но докато в началото на 50-те години всеки французин годишно е изпивал средно около 100 литра от "божествената напитка", към 2002 г. този показател се е понижил близо два пъти.