Германия продължава да е разтърсена от скандал, след като стана ясно, че вериги от магазини шпионират собствените си служители.

Използвани са скрити камери, микрофони, детективи, и други съмнителни методи, за да се следят и шпионират служителите - от почивките за ходене до тоалетна, до евентуалните интимни връзки на работното място, предаде РФИ.

В магазините са били монтирани скрити камери или микрофони, детективи пък обикалят из филиалите и най-вече в тези на Лидл. Поне така твърди немското списание “Щерн”, което изнесе данни за аферата. Фирма Лидл е една от най-големите в Германия с повече от 13 милиарда различни артикула и 3000 филиала в страната. Тя има магазини и в 20 различни европейски държави, посочва БГНЕС.

Оказва се, че Лидл разполага с подробни доклади от по неколкостотин страници, които немската преса сравнява с архивите на ЩАЗИ – тайната полиция на бивша Източна Германия. Въпросните протоколи съдържат информация за личния живот на служителите, тъй като камерите са записвали абсолютно всичко - посещенията на тоалетните, кой с кого е имал интимна връзка, кой с коя колежка си урежда среща за вечеря, кой има татуировка на рамото, чии приятели използват наркотици или кой идва на работа с колело вместо да кара своето Волво, например.

Разкритието, направено от немския вестник “Щерн”, предизвика истински скандал в страната. Първата реакция дойде от компанията, която очевидно бе под натиск. Всъщност, до 2004 г. политиката й бе всичко да се пази в тайна. До този момент Лидл дори не разполагаше с отдел “Връзки с обществеността”. В публичното пространство циркулираха само една или две снимки на основателя на веригата, който е четвъртият най-богат човек в Германия.

Първоначално компанията официално поднесе извиненията си на своите колеги и служители. От там заявиха, че не са били наясно с мащаба на събираните нелегално данни, което изглежда несериозно, при положение, че скандалът се развихри преди няколко години и компанията е имала достатъчно време да се запознае с нелегално събраната информация.

Сега започна и масирана кампания в пресата, чиято цел е да се подобри имиджа на веригата, тъй като от началото на скандала се забеляза намаляване на приходите. И накрая: известен в разследващата журналистика германски журналист, представил се за служител на Лидл, разкри, че в хлебарница от веригата условията за работа са почти нечовешки, а хигиенните условия сведени до нулата. Междувременно върви разследване.