Студенти от Техническия университ в Мюнхен спечелиха конкурс за прототип на свръхскоростната железница Hyperloop, съобщава BBC. Надпреварата се организира от авиокосмическата компания SpaceX, основана от милиардера Илън Мъск.

Идеята на Hyperloop е да превозва пътници в специални капсули, които се движат в херметически затворени подземни тунели с много висока скорост. Прототипът на германските студенти е постигнал 457 километра в час на трасе с дължина от 1,2 километра.

От SpaceX организираха серия от подобни надпревари, в които участват студентски екипи от всички части на земното кълбо. За представителите на мюнхенския технически университет това е трета поредна победа. С нея те подобриха предишния си рекорд от 323 километра в час, поставен през септември 2017 година.

Този път състезанието се проведе в Калифорния, а освен германския тим Warr Hyperloop, в него участваха и екипи на холандския университет в Делфт и швейцарския EPFL от Лозана. Те обаче успяха да ускорят машините си съответно до 141 и 88 километра в час, с което останаха много по-назад от германските си колеги.

За разлика от предишните кръгове на конкурса, организиран от SpaceX, този път моделите трябваше да са със собствено задвижване. В предишните издания те можеха да разчитат на специален "локомотив", произведен от компанията, който да ги ускори в затвореното трасе.

Самият Илън Мъск лично разговаря с участниците и наблюдава представянето на техните изобретения. По думите му техните усилия представляват възможност за създаване на новото поколение транспортни технологии.

Идеята за Hyperloop се появи на бял свят през 2012 година. Тогава Мъск заяви, че може да създаде свръхскоростен влак, който да пътува от Лос Анджелис до Сан Франциско само за 30 минути. Разстоянието между двата мегаполиса е 611 километра, което означава, че влакът трябва да се движи с над 1200 км/ч.

Понастоящем влакът Coast Line свързва двата големи калифорнийски града за 12 часа, а пътуването с автомобил отнема около 8 часа.

Критиците на проекта обаче са на мнение, че цената за изграждането на подобна железница ще надхвърлят многократно ползите от съкратеното време за придвижване. Освен това технологичните изисквания за функционирането на необходимата инфраструктура към настоящия момент няма как да бъдат покрити.