Revyze е мобилно приложение, което е отговор на молитвите на всеки, който се тревожи за образоваността на младите поколения. То е пресечна точка между социалните мрежи и образованието и е достъпно за използване за iOS и Android устройства, съобщава TechCrunch.

Продуктът на едноименния френския стартъп изглежда като любимия на милиони TikTok, но е фокусиран специално върху образователното съдържание за тийнейджъри. Вдъхновението за него идва след допитване до деца от различни гимназии. Те споделят на съоснователя на Revyze, Флоран Сайберас, че най-добрият начин за учене е с приятелите, отколкото с учителите. “Те говорят като нас и са като нас”.

Това вероятно е причината, поради която образователните видеоклипове са толкова популярни в YouTube и TikTok – хаштагът #LearnOnTikTok е масово популярен например.

В момента обаче основните социални платформи не са предназначени специално за образование. Когато гледате интересен видеоклип в TikTok, приложението може след това да ви насочи към съвсем различна тема - например магически трик, танцуваща котка, математика и т.н.

Тук идва ролята на Revyze. Приложението ще бъде задвижвано от потребителите си, като фокусът ще бъде гимназиалното образование.

По същество Revyze цели да отдели образователни видеоклипове от TikTok, така че те да получат вниманието, което заслужават.

Първоначално екипът на стартъпа се фокусира върху френската бакалавърска степен и изпита, който трябва да се положи в края на гимназията. Той създава бърза версия на приложението и събира Discord общност, за да разпространи информацията и сподели няколко видеоклипа в TikTok и Instagram. Като резултат само за няколко седмици Revyze успява да привлече 35 000 изтегляния. Приложението стигна до второ място в топ безплатните приложения на App Store — точно след Doctolib.

Четири неща, които родителите на успели деца не им казватНе би ли било чудесно, ако детето ви стане предприемач, когато порасне?

Това лято Revyze събра 2 млн. долара от повече от сто бизнес ангели. Сега целта му е да се превърне от малък експеримент в масово използвано социално-образователно приложение.

„Нашата цел е да достигнем 500 000 потребители до края на годината и да се разширим в САЩ в рамките на 6 до 12 месеца“, казва един от съоснователите - Гийом Перо.

Какво представлява Revyze?

Когато отворите приложението, подобно на TikTok, пред очите ви се появяват различни видеоклипове. Те запълват целия екран и може с плъзгане на пръст по екрана да ги гледате един след друг. В платформата има ограничение на продължителността на видеата от 3 минути.

Втори раздел ви дава възможност да проучвате по-подробно видео библиотеката. Можете да изберете тема, като математика или литература, и дори да посочите урок от учебната програма.

От играчка – задачка: Lego придобива платформа за учене за 875 млн. доларaДатската компанията навлиза в образователния бизнес, купувайки американската Brainpop

Revyze обръща голямо внимание на видеоклиповете, които се качват в приложението. Когато потребител изпрати видео, то не се излъчва моментално на живо в платформата.

„Видеоклиповете се валидират от нас и от общността“, казва Перо.

„Искаме да сме сигурни, че това е висококачествено съдържание, че е точно и че не е извън темата. В крайна сметка ще има система за партньорско модериране и след това ще добавим малко машинно обучение”, разяснява той.

Използването на Revyze носи EDU точки. Те се натрупват, когато потребителите публикуват видеоклип и когато някой им благодари за него. Някои тийнейджъри създават видеа, защото по този начин са сигурни, че са разбрали правилно учебния материал. Други просто искат да трупат точки и да се изкачат нагоре в класацията.

Създателите на приложението обмислят в бъдеще да превърнат EDU точките във валута, за да възнаграждават потребителите за приноса им. В плановете им е още да разширят присъствието си до повече държави и образователни системи, да персонализират приложението за всеки потребител и да направят алгоритъм, по който видеоклиповете да се сортират според нивото и начина на учене и така да се пести време.

„Ние не сме социална мрежа. Нашата цел е да прекарвате възможно най-малко време в приложението, за да научите колкото е възможно повече”, казва Флоран Сайберас.