Всеки турист знае, или по-точно не знае, какво го чака на летището, след като сложи багажа си на лентата - или ще се наложи да тича по него, или ще чака два часа. А може би това изпитание няма да му е достатъчно и ще завърши с попълване на безкрайните документи за изгубен багаж.

Обобщено- всеки полет е игра на рулетка между пасажер и авиокомпания, залогът на която е багажът, дори да не говорим за извънредна ситуация като тази на терминал 5 на Хийтроу.

Наскоро на лондонското летище Гетуик беше загубен багажът и на самия кмет Борис Джонсън, който не сдържа недоволството си и обяви, че обмисля какво да се направи със ситуацията на британските летища.

Всеки пасажер предпочита големите компании, доверявайки се на името им. Статистиката обаче показва, че именно те най-често губят багажи.

Според изследване на департамента по транспорт на САЩ, най-много загуби на багаж отчитат United Airlines, American Airlines и Delta Airlines, като броят на пострадалите пътници за последните 10 години само в САЩ възлиза на 23 млн. души.

Всъщност компаниите не носят чак такава вина за това- колкото повече пътници, толкова повече багаж и съответно- загуби. Особено ако компанията постоянно се опитва да се справи с графика и наземиният персонал не смогва.

Всъщност въведените през 2008 г. такси са оказали положително влияние върху статистиката- числото на загубения багаж е намаляло с 35% от юли досега.

Ситуацията обаче остава сложна на станалия прословут терминал 5 на лондонското летище Хийтроу. Макар и да се справи с тоталния хаос, който настъпи при откриването му, според британските медии грешките в системата няма да бъдат отстранени дори и през 2012 г., когато ще се проведе Олимпиадата в Лондон.