Плановете на Google да използва генеративен изкуствен интелект, захранван от големи езикови модели (LLM) за автоматизиране на рекламата и поддържаните потребителски услуги, вече са в ход. Това става ясно от вътрешни документи на компанията, съобщава CNBC.

Миналата седмица Google представи PaLM 2 - най-новия си и най-мощен LLM, обучен на базата на масиви от текстови данни, който може да дава отговори, подобни на човешките, при задаване на въпроси и команди.

Инструменти, захранвани от PaLM 2 ще могат да позволят на рекламодателите да генерират свои медийни активи и да предлагат видеоклипове на създателите на YouTube, допълва CNBC.

Google също така тества PaLM 2 за съдържание към младата аудитория в YouTube. Компанията използва технологията, за да експериментира с възможността за предоставяне на пет предложения за видеоклипове въз основа на теми, които изглеждат подходящи.

Google представи продукти със специален акцент върху AI и нови устройстваОт този месец потребителите в САЩ ще могат да тестват нов начин на търсене, базиран на AI

През последните месеци Google и основните й конкуренти Microsoft, Meta и Amazon се състезават в скростна надпревара да внедрят най-усъвършенстваните си модели във възможно най-много продукти.

Междувременно Google се намира в период на слаб растеж на приходите в продължение на няколко тримесечия след почти две десетилетия на последователно и бързо разрастване.

С опасенията за рецесия, които се засилват от миналата година, рекламодателите намаляват бюджетите си за онлайн маркетинг, което води до сериозно напрежение в Google, Facebook и други технологични гиганти, допълва CNBC.

Според документите на Google, които медията цитира, стратегията за обслужване на клиенти с помощта на AI може потенциално да се прилага в над 100 продукта, включително Google Play Store, Gmail, Android Search и Maps.

Автоматизираните чатботове биха могли да предоставят конкретни отговори чрез прости и ясни изречения, и да позволяват задаването на последващи въпроси, преди да предложат рекламен план, който би бил най-подходящ за питащия клиент.

Говорител на Google отказа коментар по темата, в отговор на запитване от CNBC.

Google планира да направи търсенето по-„лично“ с AI чат и видеоклиповеПромените имат за цел да отговорят на заявки, на които не може лесно да се отговори чрез традиционните уеб резултати от „10 сини връзки“

Междувременно, Google работи и върху свой вътрешен продукт, подобен на Stable Diffusion, за създаване на изображения. Технологията Stable Diffusion, подобна на DALL-E на OpenAI, може бързо да визуализира изображения в различни стилове с текстови указания от потребителя.

Намерението на Google да внедри най-новите си модели на изкуствен интелект в рекламата не е изненада за сектора.

Миналата седмица Meta, компанията майка на Facebook, представи AI Sandbox - "тестова площадка" за рекламодатели, които могат да изпробват нови генеративни рекламни инструменти, задвижвани от AI.

Компанията обяви и актуализации на Meta Advantage - портфолиото си от автоматизирани инструменти и продукти, които рекламодателите могат да използват за подобряване на своите кампании.

Meta започва тестове на новия си изкуствен интелект за рекламиРекламодатели ще експериментират с инструментите на

На 23 май Google ще представи нови технологии за рекламодателите на годишното си събитие Google Marketing Live.

Компанията не е обявила подробности, но ясно заяви, че изкуственият интелект ще бъде основна тема във фокуса на вниманието.

"Ще откриете как нашите решения за реклами, задвижвани от изкуствен интелект, ще ви помогнат да обогатите маркетинговия си опит и да постигнете мощни бизнес резултати в днешната променяща се икономика", съобщават от компанията на уебсайта на събитието.