Google пусна актуализация на популярното си приложение Maps, за да му придаде "по-жизнен, детайлен и цветен вид".

Естествените характеристики на терена, като плажове, пустини и езера, стават по-видими, като от компанията посочват, че актуализациите дават „една от най-изчерпателните гледки към природните характеристики на всяко основно приложение за карти“.

Редизайнът ще бъде достъпен във всички 220 държави и територии по света, в които е налично Google Maps, от тази седмица.

Daily Mail разказва накратко историята на приложението, което тази година навърши 15:

Google Maps стартира на 8 февруари 2005 г. на десктоп, за да помага на хората да „стигнат от точка А до точка Б“.

Само няколко месеца по-късно вече е налице и Google Earth, което предлага 3D изгледи. Днес то разполага с повече от 36 милиона квадратни мили сателитни снимки с висока разделителна способност.

През декември 2005 г. Портланд, Орегон, се превръща в първия град, използвал Transit Trip Planner, който помага на пътуващите да следят разписанията и маршрутите на обществения транспорт. Той стартира като самостоятелен продукт, но в крайна сметка е интегриран в Google Maps.

Около две години след пускането на Google Maps компанията въвежда информация в реално време за трафика в повече от 30 града в САЩ.

На 29 май 2007 г. дебютира Google Street View.

През ноември 2007 г. Maps става мобилно. Google пуска версия 2.0 на Google Maps за мобилни устройства Blackberry, Palm и други. През 2008 г. стартира първото му приложение за Android, последвано от приложението за iOS през 2012 г.

Скрити трикове на Google maps, които не знаетеЖивотът може да бъде толкова лесен

През 2012 г. е представен Street View Trekker, който позволява на хората да заснемат труднодостъпни кадри пеша, използвайки високотехнологично оборудване, поставено в раница.

През ноември 2015 г. Google пуска офлайн карти, като потребителите вече могат да се възползват от упътванията за шофиране и да търсят конкретни дестинации без да имат интернет.

През февруари 2019 г. излиза Live View, който използва разширена реалност, за да помогне на потребителите да изберат подходящия за тях маршрут.