Google ще започне да плаща на създателите на новинарско съдържание, съобщи компанията в корпоративния си блог.

Интернет гигантът обяви нова лицензионна програма, която ще стартира по-късно тази година като част от платформите Google News и Discover.

На първо време Google ще сключи договори с издатели и продуценти на новинарско съдържание от Германия, Австралия и Бразилия, а впоследствие ще разшири програмата и в други региони.

Сред партньорите на американския технологичен гигант ще бъдат германското издание Der Spiegel, австралийската медийна група Schwartz Media и бразилската Diarios Associados.

Идеята на Google се появява на бял свят, след като няколко държави настояха компанията да компенсира създателите на съдържанието, от което тя печели.

Сред тях бяха Австралия и Франция, които заявиха, че интернет търсачката трябва да отделя част от рекламните си приходи за издателите.

Засега от Google не разкриват детайли около начина на работа и конкретните условия за ползване на новинарското си приложение.

Според технологичното издание The Verge компанията ще плаща за премиум съдържание, генерирано от издателите, което след това ще предлага на своите потребители.

"От десетилетия ние работим заедно с авторите на съдържание и им помагаме да увеличават своята аудитория и да създават стойност за бизнеса си.

Днес продължаваме да градим този прогрес със създаването нова лицензионна програма, която ще генерира приходи за създателите на качествено съдържание", написа в Twitter изпълнителният директор на Google Сундар Пичай.

Някои от конкурентите на Google вече имат подобни платфоми. Facebook наскоро обяви старта на приложението News tab, което също ще плаща за новинарско съдържание.

Apple News, което е на пазара от 2018 г., също функционира на подобен принцип.