В момента Google разполага с толкова много информация, че може да предрече атмосферата на квартала, в който живеете, и да ви я предаде чрез резултатите в търсачката.

Компанията стартира “Immersive views” и “Vibes” за някои локации, предлагайки повече информация във визуална форма, за да може потребителите да разгледат предварително местата, които искат да посетят, пише CNBC.

Обновлението е опит на Google да задържи вниманието на потребителите по-дълго време върху резултатите на търсачката, вместо веднага да “скачат” в друг сайт. То е част от стремежа на компанията да интегрира данните от картите с повече информация и снимки.

Рекламата в резултатите на първа страница все още е най-големият източник на приходи за Google. Миналото тримесечение те достигнаха 56,3 млрд. долара.

Компанията оповести още, че добавя нови опции за градовете. Потребителите може да получат повече информация за местното произношение, историята, плажовете и културата. Те могат да видят истории и кратки видеоклипове от хора, които са посетили града, както и да получат съвети какво да посетят и видят.

България в Топ 50 на най-посещаваните страни в Google Street View през 2021Google Street View навършва 15 години

Функцията Vibes е доста интересна и изглежда удобна за пътешественици и хора, които търсят най-добрите начини, по които да прекарват свободното си време. Тя ще приближи потребителите до атмосферата на квартала, от който се интересуват. Те ще получат данни за това колко е натоварено, какво ще бъде времето и какви услуги се предлагат там. Много по-лесно ще се ориентират дали кварталът е артистичен, има ли интересни места за хранене и др.

Новите функции използват комбинация от изкуствен интелект с локални данни от потребители на Google Maps, които добавят повече от 20 милиона „приноса“, включително рецензии, снимки и видеоклипове, каза компанията.

През следващите месеци новите функции ще бъдат достъпни в цял свят в Android и iOS.