Facebook обмисля варианти да скрие броя на харесванията, или т. нар. "лайкове", под статусите на своите потребители, съобщава BBC.

Намеренията на социалната мрежа са разгадани от програмиста Джейн Манчун Уонг, която случайно открила тестов код, заложен в мобилното приложение на компанията.

Instagram, който също е част от групата на Facebook, в момента провежда подобен тест в няколко държави, сред които Бразилия и Канада. Там броят на "лайковете" под снимките и видеоматериалите е видим единствено за собственика на профила, от който са публикувани.

Компанията на Марк Закърбърг за момента отказва да коментира разкритията на Уонг.

Според изследванията на много психолози стремежът към популярност в социалните мрежи може да оказва силно негативно влияние върху психичното здраве, особено при младите хора.

Джейн Уонг разказва за своето откритие в личния си блог, като изрично подчертава, че не работи за социалната мрежа.

"Експерименталните функции отнемат доста време за развитие, събиране на данни и анализ на резултатите. Впоследствие те могат да бъдат имплементирани, а може и просто да изчезнат. Но аз съм убедена, че скриването на броя на "лайковете" за широката публика ще бъде от огромна полза за много хора", пише тя.

Мнението се споделя и от други експерти в технологичния бранш.

"Тази промяна трябваше да се случи много отдавна. Негативното влияние на социалните мрежи върху психиката е известно от 2014 г., а Facebook започва да подготвя скриването на "лаковете" чак сега", коментира в своя профил в Twitter технологичният предприемач Елън Пао.

Междувременно от Instagram твърдят, че все още не са готови да споделят резултатите от собствения си експеримент в тази посока.

"Надяваме се, че този тест ще премахне напрежението и стреса върху потребителите. Те вече няма да се интересуват толкова много от броя на "харесванията", които получават, а просто ще споделят нещата, които те самите харесват", коментира управляващият директор на Facebook за Австралия и Нова Зеландия Миа Гарлик, цитирана от BBC.