Nuance Communications, дъщерна компания на Microsoft, oбяви, че започва използването на изкуствен интелект в Dragon Ambient eXperience (DAX) Express - приложение за клинични бележки за здравни работници.

DAX Express има за цел да намали административната тежест на лекарите чрез автоматично генериране на чернова на клинична бележка само няколко секунди след посещението на пациента, обясняват от компанията.

Технологията се захранва от комбинация от изкуствен интелект, който създава текстово съдържание на база на неструктурирани данни като разговори, използвайки най-новия модел на OpenAI GPT-4.

Диана Ноле, изпълнителен вицепрезидент на подразделението за здравеопазване на Nuance, казва пред CNBC, че компанията иска да види как лекарите "се връщат към радостта от медицината", за да могат да се грижат за повече пациенти. "Крайната ни цел е да намалим тази тежест, да намалим времето, което те всъщност трябва да отделят за административни задачи", допълва тя.

„Малко сме уплашени“: Сам Алтман предупреждава за рисковете от AIСам Алтман подчертава необходимостта да се предпазим от негативните последици от технологията, тъй като компанията пусна нова версия GPT-4

Ноле заяви още, че технологията ще бъде активирана чрез приложението за разпознаване на реч Dragon Medical One на Nuance, което се използва от повече от 550 000 лекари.

Dragon Medical One е асистент тип „облачна услуга“, с който лекарите могат да работят, използвайки гласа си, което им позволява да навигират в клиничните системи и да имат бърз достъп до информация за пациентите. Клиничните бележки, генерирани от DAX Express, ще се появяват в работния плот на Dragon Medical One.

DAX Express също така надгражда оригиналното приложение DAX, което Nuance стартира през 2020 г. То преобразува оплакванията на пациентите в клинични бележки и ги изпраща през процес на човешка проверка, за да гарантира, че са точни и качествени. Бележките се появяват в медицинското досие в рамките на четири часа след срещата с лекаря.

DAX Express, напротив, генерира клинични бележки в рамките на секунди, така че лекарите могат да преглеждат автоматизираните резюмета на посещенията на пациентите си незабавно.

"Вярваме, че лекарите ще искат комбинация от всичко това, защото всяка специалност е различна, всяка среща с пациент е различна. И трябва да разполагате с ефикасни инструменти за всички тези различни видове посещения", допълва Ноле.

Бизнес AI – те не са като другите чатботовеЕлица Стоилова от Umni.bg разказва защо от чатбот до чатбот има разлика от небето до земята

Nuance не предостави на CNBC конкретни данни за цената на новите приложения. Компанията заяви, че тя варира в зависимост от броя на потребителите и размера на конкретната здравна система.

DAX Express първоначално ще бъде на разположение на лекарите от лятото, но не е ясно кога точно технологията ще бъде по-широко достъпна, тъй като това ще зависи от обратната връзка, която компанията ще получи от първите потребители.

Заради особено чувствителния характер на предоставяната информация от пациентите, Алиса Тейлър, корпоративен вицепрезидент в групата Azure в Microsoft, заяви пред CNBC, че DAX Express се придържа към основните принципи на рамката за отговорни изкуствени интелекти на Microsoft, която ръководи всички инвестиции в изкуствени интелекти на компанията, както и към допълнителни мерки за безопасност, които Nuance прилага. Nuance има стриктни споразумения за данни със своите клиенти, а данните са напълно криптирани и работят в среда, отговаряща на изискванията на законодателството.

Microsoft внедрява изкуствен интелект във всички приложения на офис пакетаТехнологията Copilot е изградена на базата на софтуер за изкуствен интелект, известен като LLM

През 2021 г. Microsoft придоби Nuance за около 16 млрд. долара. Компанията получава приходи от продажбата на инструменти за разпознаване и транскрибиране на реч по време на посещения в лекарски кабинети, обаждания за обслужване на клиенти и гласова поща.