Когато сте домакин и гост, вие сте двама различни души. Например когато приемате гости, искате те да се чувстват като у дома си.

Показвате им къде са чашите, давате им пълен контрол върху дистанционното и ги подканяте да регулират температурата в помещението според потребностите им. Но когато сте гост, на дневен ред са съвсем различни правила.

Ако искате да направите добро впечатление и да не преминавате границата на търпимост, желателно е да ограничите взаимодействието си с:

1. Хладилника…
...и всичко в него.

2. Термостата
Еи климатика, вентилатора и т.н. Може да споменете учтиво, че ви е студено или топло, но не регулирайте температура по своя воля.

3. Компютъра на домакина
Можете да отметнете нужното и през смартфона си. Ако изрично ви трябва компютър, попитайте първо.

4. Дистанционното
Ако домакинът ви го връчи в ръцете, давайте, в противен случай – стойте надалеч.

5. Домашните любимци
Питайте преди да ги докосвате. Животните са си животни. Техният темперамент може да не бъде докрай познат и на собствениците им. Не рискувайте, преди да зададете един-два въпроса на домакина.

6. Стълбището
Ако тоалетната е на втория етаж, не се качвайте горе, ако не сте попитали изрично домакина.

Как изглежда обикновеният дом в различни страни по светаОт следващите снимки ще осъзнаете, че това, което виждаме на екрана, се различава значително от реалността

7. Леглото
Стойте далеч от него. Не бива да сядате върху него.

8. Тоалетни принадлежности
Ако имате нужда от сапун за ръце, а такъв в банята няма, информирайте домакина. Банята също така не е хотел. Питайте, ако се налага да използвате други принадлежности.

9. Тоалетна хартия
Използвайте я, разбира се. Ако домакинът я държи на определено място и в определено състояние, следвайте примера му.

10. Аптечка
Тя е на домакина. Ако ви трябва лекарство, попитайте първо.