Американска компания започва амбициозен проект в Москва

800
Американска компания започва амбициозен проект в Москва

Новата година започна добре за базираната в Ню Йорк архитектурна фирма ODA, която спечели международен конкурс за възстановяване на 23 акра площи в Москва.

Градът, който има над 12 милиона обитатели и се очаква да нарасне през следващите години, регенерира бивши индустриални обекти в покрайнините в площи за  жилищно, търговско и обществено ползване.

Като част от тези нови усилия за урбанизация, ODA е разработила генерален план за Магистрална улица (MAZD), разположена в западния сектор на Третия околовръстен път на града.

„Московският център е зает предимно с офис, търговски, културни и правителствени сгради, хотели. Повечето хора живеят около втория и третия околовръстен пръстен в мащабни жилищни комплекси, докато индустриалните площи са концентрирани най-вече по третия", казва Еран Чен, основател на ODA.

„Животът на града е постоянно движение от околните квартали до центъра на града и обратно чрез системи от магистрали и градски транспорт. MAZD е един от първите опити на града да създаде истински квартал със смесена употреба във външните пръстени.

Целта му е да се справи с нарастващото желание на по-младите хора да живеят в самостоятелен, лесно достъпен квартал, където границите между живота, работата и забавленията са размити. "

За обекта архитектите залагат на серия резиденции, подобни на вили, както и на жилищни сгради, зелени площи и офиси, всички свързани с пешеходни пътеки по начин, който съчетава пейзажа с архитектурата.

„Генералният план насърчава идеята за свързаност и гъвкавост, като формално създава композиция в мащаб на града, която формира силна визуална идентичност“, казва Чен.

Създаването на такъв проект идва със своите предизвикателства. Според Чен има много малко съответен контекст в непосредствените околни райони и е ясно, че планът ще повлияе на бъдещото развитие на много по-голяма територия.

“Трябваше да разширим нашите изследвания отвъд конкретния терен, за да разберем по-добре поведенческите модели, местните културни особености и нарастващите амбиции на градския план “, казва той.

„От нас се наложи да си зададем по-фундаментални въпроси за това какво представлява кварталът или общността и да се приспособим към новите термини, психологии и типологии, които ще ръководят дизайна през следващия половин век,“ добавя експертът.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg