Често използваме думата инвестиции. В годините преди кризата инвестициите в имоти бяха основно от близки дестинации като Гърция и Израел.

В момента вдъхновението как ще дойдат китайски инвеститори го слушаме за пореден път и това за пореден път не се случва. От 30 години Китай е тема за разговори.

Това заяви по време на имотния панел на форума Шумът на парите Иван Велков, член на УС на ФИАБЦИ и БГФМА.

Недвижимите имоти са последният вагон в локомотива на една индустрия. Това, което се случи през 2007-2008 година - ръстът при новите страни, навлизащи на пазара, се предопредели основно от ниската база.

При офис сградите и бизнес центровете бяхме сред шампионите в Европа. После бяхме шампиони и по спад на цените и се появявахме редовно в негативни класации, тенденциозно тиражирани в западните медии, посочи експертът.

Страната ни се сдоби с негативен имидж в чуждите медии далеч преди да фалират някои банки и да има криза в съседни страни.

Успехи имаме и в двете посоки. В момента обективни класации за това къде е България няма. Но за индивидуални клиенти винаги сме били интересни, макар и никой да не ги отразява.

В няколкото нишови пазари – на луксозни имоти, еднофамилни къщи или на бизнес-паркове и търговски имоти, контингентът от хората не е голям, заяви Велков.

Това дава възможност за събиране на информация, ценна за клиентите, при наличие на добра бизнес етика и висок професионализъм при пазарните участници. Този етичен подход към професията и клиента може да съществува и в България.

Гилдията на архитектите достигнаха до същите изводи. Те виждат същите проблеми с некоректни конкуренти, но гаранциите и доверието, което те са спечелили с годините, им дават много по-добра перспектива за тази и следващите години, завърши още той.

Програмата, както и повече подробности за Шумът на парите могат да се намерят на profit.bg/forum.

Форумът Шумът на парите се осъществява със съдействието на ВИП спонсорите Уникредит Булбанк, Vivacom и Галакси Инвестмънт Груп, както и спонсорите Трейс Груп Холд, София Интернешънъл Секюритиз, ЛУКС ИМОТИ, консултантска къща Амрита, Peugeot и Борика Банксервиз.

Медийни партньори на събитието са fakti.bg, offnews.bg, novini.bg, kaldata.com, imot.bg, economic.bg, сп. Forbes, сп. Икономика, агенция Фокус, pariteni.bg и SeeNews.

Организационен партньор на събитието за поредна година е агенцията за връзки с обществеността AMI Communications България.