Интернет е с ключова роля за развитието на пазара на недвижими имоти, особено в момент на криза, като настоящия.

Около този извод се обединиха участниците в проведената днес пресконференция на тема „Пазарът на имоти в Интернет", по повод 10-годишнината от функционирането на портала Imoti.net. Събитието се осъществи с медийното партньорство на Profit.bg.

Порталът обяви, че съвсем скоро ще зарадва своите потребители с нов сайт с много нови функционалности, сред които възможност за видео обяви, 3D-разглеждания на имоти, както и интерактивна карта на предлаганите оферти.

За любителите на статистиката ще бъдат предоставени данни за средните цени на имотите не само за година, но за осем години назад, откогато датира базата с данни на имотния портал.

От „Адрес" споделиха своя опит, че маркетингът в интернет съдейства за значително подобрение на бизнеса. Благодарение на усилията на една от водещите агенции за промотиране на най-добрите си оферти, от там отчитат 40% повече огледи и 60% повече сделки за изминалата година.

Само за първото тримесечие на годината интернет промотирането е инициирало ръст от 44% в запитванията и 28% повече огледи.

Според изпълнителния директор на агенцията Цветелина Тасева, бъдещето на недвижимите имоти в интернет са социалните мрежи.

Те предоставят възможност на агенциите и участниците на пазара за бърз достъп към таргетирана публика, която може да бъде заинтересована с интересни предложения.

От Colliers обявиха, че също разчитат изключително много на интернет, но по-скоро на глобалната мрежа трябва да се гледа, като на източник на информация. Там хората сравняват цените на имотите в различни квартали и правят своите проучвания, но вземане на решения само въз основа на уповаване на глобалната мрежа може да са рисковани.

От консултантската агенция подчертаха също така, че не бива да се пренебрегва ключовата роля на консултанта, особено при по-големи по размер сделки.