Потенциалните купувачи на жилища в северната ни съседка обикновено са търсели двустайни жилища с ползваема площ от 55 кв. м. през 201 година, сочи анализ на BCR.

Обикновено обаче те са си купували апартаменти със средна чиста площ от 48 квадратни метра според изследването.

Повечето имотни агенции ползват интернет, за да промотират своите оферти, с което разликата между столицата Букурещ и останалите градове в страната по този критерий се стеснява.

„Налице е значително приближаване в тенденциите на ползване на интернет за опосредстване на сделки в столицата и останалите големи градове на страната. Този тренд е нормален предвид на темповете на ръст на интернет в страната. Имотните агенции са наясно, че повечето потенциални купувачи са потребители на глобалната мрежа“, коментира Адина Василеску, от DeCase, цитирана от изданието romania-insider.com.

Много имотни агенции в страната все повече се обръщат към външни консултанти във връзка с онлайн маркетинга и оптимизация.

Изследването е направено сред 300 участници на пазара на имоти в Румъния, включително строителни предприемачи и имотни агенции.