Международни оператори на хотели имат интерес към България

1253
Международни оператори на хотели имат интерес към България

Градските хотели в София имат бъдеще и могат да привлекат международни оператори, което ще допринесе за повишаване нивото на обслужване, стана ясно по време на дискусия по темата, организирана от Forton International и техния световен партньор Cushman&Wakefield. Според статистиката на бизнес консултантите в София функционират едва 5 500 стаи, разположени в 3, 4 или 5-звездни хотели с над 50 броя стаи. В Букурещ например броят на стаите в хотел е 2 пъти по-голям.

„Големият брой 5 звездни хотели, които за съжаление не отговарят на приетия в Европа стандарт за класификация, е първото нещо, което ми направи впечатление при обиколката в България", разказва Фредерик льо Фишу, мениджър Хотелски бизнес на Cushman&Wakefield.

"Заедно с колегите от Forton направихме „клиентско посещение" без предупреждение в най-популярните и луксозни хотели в София и с изненада установих, че обслужването едва в 2 от 6-те отговаряше на моите очаквания. В същото време цените са ниски спрямо подобни хотели в ЦИЕ. Като оценител на хотели считам, че е време битката за „5 звезди", която наблюдавам в България, да остане в миналото и да бъде изместена от усилия за подобряване на обслужването, защото то е най-важният актив на всеки хотел, чрез който се привличат и създават лоялни клиенти", допълва льо Фишу.

Според Фишу сегментът на градските хотели в София все още се намира в етап на растеж и има място за нови проекти, но единствено в центъра на столицата. Консултантът не съветва инвеститорите да залагат на строителство на хотел, ако не разполагат с парцел на много добра локация.

„Навлизането на повече и по-известни оператори ще повиши качеството на бизнеса, тъй като освен резервации по програмите за лоялни клиенти, големите брандове носят със себе си и съответните критерии за обслужване и поддръжка на хотела. Към момента най-актуални остават схемите на директна покупка, франчайз договори или изпращане на мениджърски екип. Която и от последните две опции да изберат, собствениците на хотели трябва да знаят, че критериите са високи, но ефектът при големи обекти с над 100 стаи си заслужава, тъй като повишава пазарната стойност на обекта", коментира Фредерик льо Фишу.

Хотелите, които разполагат с повече от 100 стаи, могат успешно да привлекат международен оператор. За малките семейни обаче трябва да се търсят алтернативни концепции. Продажбата е най-трудна и въпреки това финансиране до 50% от сделката може да се осигури.

„Наблюденията ни през последните месеци сочат, че има интерес за пренасочване на инвеститорите от останалите бизнес сегменти в хотелския. Въпреки че предлагането в този сектор все още не е голямо, тази тенденцията крие и големи рискове. Да построиш хотел вместо офис сграда, поради затрудненията в офис пазара, крие рискове и би могло да не е правилното решение, особено, ако теренът е разположен извън централната бизнес зона", коментира Михаела Лашова, партньор и Мениджър на отдел „Капиталови Пазари и Консултиране" във Forton.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 668.040 -0.37%
  • BGREIT 114.350 -0.37%
  • BGTR30 545.860 -0.20%
  • BGBX40 130.650 -0.25%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1824 1.1825
  • GBP/USD 1.3168 1.3169
  • USD/JPY 112.5110 112.5230
  • USD/CHF 0.9759 0.9760
  • USD/CAD 1.2459 1.2460
  • AUD/USD 0.7867 0.7868
  • USD/BGN 1.6539 1.6542
Ask Bid
  • DOW JONES 23159.65 23163.65
  • S&P500 2561.28 2561.78
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5348.52 5350.52
  • DAX 12937.11 12939.11
  • FTSE 100 7502.15 7503.65
  • ПЕТРОЛ 51.53 51.58
  • ЗЛАТО 1286.20 1286.70
  • СРЕБРО 17.03 17.06

Видео