2011 г. ще бъде решаваща година за много търговски вериги и центрове в България, споделя пред Profit.bg Иглика Йорданова, мениджър отдел „Търговски площи" в Colliers International.

В някои градове, където пазарите са наситени и конкуренцията е голяма, търговците ще бъдат изправени пред нелеката задача да стабилизират и утвърдят бизнеса си.

Догодина не се очаква да се появят нови големи търговски центрове в София, което ще даде възможност на съществуващите молове да намерят своето позициониране на пазара и на успешно справилите се с тази задача - да се утвърдят на пазара.

Основният въпрос, който ще стои пред тях, ще бъде как да привлекат посетители, да способстват за увеличаването на потреблението в обектите, както и да оптимизират търговския си микс.

2011 ще бъде и година на възможностите. Пазарът ще се характеризира от развитието на определени концепции, които все още не са добре застъпени или наложени в България, като нишови формати в отделните сегменти, нехранителни хипермаркети и нови развлекателни концепции.

Модни марки, които все още не са стъпили на българския пазар (например такива, които залагат на по-нисък ценови клас), също проявяват интерес да навлязат в България. Ще продължи развитието на дискаунт веригите, както и на т.нар формат "soft cash&carry".

Хранителните вериги ще продължат конкуренцията помежду си, налагайки различни формати, като масовото проникване на т.нар. "convenience stores" ще се продължи и през 2011.

Позитивното в международен план на пазара на търговски площи е, че предпазливият оптимизъм постепенно се завръща.

Големите търговски вериги са все още много внимателни и избирателни при наемането на нови площи, но запазват плановете си за разширяване на нови пазари, тъй като смятат, че в момента условията за експанзия са много добри.