Статистически погледнато, предстоят трите най-добри месеца за пазара на недвижими имоти в страната. Това е и мнението на водеща компания от сектора.

Според Полина Стойкова, изпълнителен директор на BULGARIAN PROPERTIES, „последните 3 месеца на 2015 г. се очертават да бъдат доста динамични за имотния пазар на база на случващото се до момента през годината.

Станахме свидетели на активен летен сезон, в който интересът за покупка и към София и големите градове, и към ваканционни имоти се запази стабилен", споделя тя.

Стойкова допълва, че купувачите вече много добре се ориентират в предлагането и бързо преценят кои имоти са качествени и правилно ценообразувани. Съответно, решения за покупка се взимат вече доста по-бързо, т.е. купувачите са готови да сключват сделки.

Тя е на мнение, че това ще мотивира продавачите да излязат на пазара с добри оферти с цел да сключат изгодни сделки и да приключат годината успешно, а това ще обуслови наличието на един добре балансиран и активен имотен пазар в следващите месеци.

Данни на Агенцията по вписванията сочи, че за последното тримесечие на 2014 г. са сключени рекордните за годината на тримесечна база над 65 000 сделки на пазара на имоти.

Покупко-продажбите в периода 1 октомври – 31 декември 2013 г също са над 65 хиляди, а година по-рано те са дори повече – 69 767.

Най-силно последно тримесечие се отчита и през 2011 и 2010 г., когато броят на сключените сделки е над 65 и 61 хиляди, респективно.

Последното тримесечие е най-силно, тъй като чисто психологически хората осъзнават, че им остават броени дни до края на годината и ако са имали план да закупят или продадат имот през 2015 г., то не остава много време и следва да се действа бързо, каза още пред Profit.bg Полина Стойкова.

„Съответно, хората и фирмите вече имат яснота какво са спечелили и спестили през годината и какво могат да инвестират или похарчат и това дава тласък на потреблението и инвестициите като цяло в последното тримесечие.

Освен това, вече договорени сделки биват приключвани преди края на годината и това се отразява в броя на вписаните продажби в Агенцията по вписванията“, допълва Стойкова.