Приемливото съотношение наем към оборот е 1:10

2233
Приемливото съотношение наем към оборот е 1:10

В началото на 2010 година GVA Sollers Solutions проведена анкета с цел да се проучи климатът и нагласите на бизнеса в ритейл сектора. В анкетата взеха участие 147 търговци със сфера на дейност храни и хранителни продукти, текстил и облекла,обувки, бяла и черна техника и други.

45.22 % от анкетираните посочиха, че имат между 5 и 10 търговски обекта на територията на страната, предимно разположени в големите градове - София, Варна, Пловдив, Бургас, Стара Загора. Не е малък и делът на респондентите с над 10 обекта - 19.85%. Това се дължи на факта, че търговците предпочитат да отварят повече на брой обекти, но на по-малка площ.

Голям остава делът на ритейлърите, които предпочитат да наемат помещения на главните улици с голям човеко- и автопоток - 37.88%. Засилен остава и интересът към търговските центрове - 36.46 %.

Анкетата показа, че 43.15% от анкетираните търговци се нуждаят от консултант при избора на локация.

Проучването регистрира, че близо половината от анкетираните планират разширение на мрежата си в следващите 2-3 години - 45.87 %.

Не е малък и процентът на респондентите - 9.89 %, които не предвиждат дългосрочна експанзия. Неблагоприятната икономическа обстановка и влошената покупателна способност на българите е основната причина, влияеща върху плановете им за развитие.

Голям е делът на търговците, които наемат площи - 61.25%. Само 16.48 % от анкетираните предпочитат да закупят търговска площ. Като основна причина за това посочват спецификата на своята дейност.

39.11 % от ритейлърите посочиха, че наемат помещения за срок от 3 до 5 години. Малък остава процентът на търговците наемащи помещение над 7 години - 7.94 %.

Анкетата регистрира, че за голяма част от анкетираните лица -58.56%- приемливото съотношение наем към оборот е 1:10.

Анкетата показа, че ритейлърите определят подходящата за тях локация главно по интензивност на човеко- и автопотока, като най-предпочитаните за тях обекти в съседство са: кооперативни пазари, спирки на градския транспорт, хранителни супермаркети, заведения за бързо хранене, държавни учреждения и известни търговци на дрехи и стоки за дома.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

angry респондент
# 0
22:04 | 6 April 2010
ритейл ... респондентите ... ритейлърите ... локация ... What the fuck ... Вие на какъв език пишете?
Динко Атанасов
# 1
13:04 | 1 April 2010
Материалът е хубав като информация, но си мисля, че излишно е утежнен с една нова думичка - "респондентите". Мисмя, че не е никак трудно да се ползва българския еквивалент.
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg