Икономическите перспективи пред световната икономика се влошават изключително през последните месеци - на фона на глобалната финансова криза, обхванала световната икономика. Това обаче не пречи строителните предприемачи да продължават със завършването на проекти за търговски площи.

През тази и следващата година в Европа се очаква излизането на пазара на рекордните 26 млн. квадратни метра търговски площи, според изнесен днес доклад.

На фона на понижението на продажбите на търговските вериги в САЩ и Великобритания, строителните предприемачи и инвеститорите възлагат големи надежди на развиващите се европейски пазари, които се очаква да компенсират в известна степен забавянето на развитите пазари.

Изготвеният доклад относно европейските търговски центрове на консултантската компания Cushman & Wakefield сочи, че 58% от очакваните 26 млн. кв. м до края на следващата година ще са в Русия, Украйна и Турция.

През следващите 18 месеца търговските площи в Русия и Украйна се очаква да нараснат близо два пъти, в сравнение с настоящите им нива.

Най-големият търговски център, който отворя врати до края на 2009 г, е този в Турция - Forum Istanbul. Търговският център ще е с площ от над 172 000 кв. м за отдаване под наем, по данни на Cushman.

Развитието на търговските площи в България е по-слабо от това в съседните държави, сочи още направеният анализ.

Към момента в процес на изграждане са 350 000 кв. м търговски площи. На фона на настоящите площи обаче, през следващите четири години се очаква повишение с близо 400%, според изследването.

В момента на българския пазар има близо 15 проекта за молове, които предстои да бъдат завършени през 2009-2010 г., става ясно от данни на Colliers International, предоставени на Profit.bg.

За първата половина на тази година общата търговска площ на моловете в страната се е повишила с 31%, като най-съществен принос за това има откриването на Mall Varna, чиято площ е 33 хил. кв. м.

Този мол е и най-големият по площ от всичките 9, които са отворили врати на българския пазар до момента. Заедно с него общата площ на търговските площи, разположени във вече построените молове, възлиза на 138 хил. кв. м.

Търговската площ се очаква да се увеличи през второто тримесечие на тази година, когато ще бъде завършен и отворен мол в един от най-динамично развиващите се градове – Стара Загора.