Конкуренцията между търговските центрове в София ще продължава да се нажежава, след като на пазара се очаква да излязат нови три обекта през настоящата година, с което броят им ще нарасне до осем.

Годината ще е ключова за моловете, защото настоящите лидери по търговски площи ще бъдат изместени от два от новите проекти.

Първенец по търговски площи ще стане Paradise Centеr с 80 000 кв. м търговски площи, като той ще е първият от така наречените "лайфстайл молове". Както писахме по-рано, откриването му ще е съвсем скоро и е планирано за края на следващия месец.

Вижте ще изглежда Paradise Centеr

Изграждането на още един проект - Sofia Ring Mall, върви с пълни сила, както се вижда от видеото по-долу. Този търговски център ще стане вторият най-голям в страната с площ от 70 000 кв. м.

Въпреки че липсва повече яснота относно срока му за пускане в експлоатация, както и кои ще са марките, представени в него, това, което се знае, е, че най-вероятно и той ще е ориентиран към новия тип търговски центрове - „лайфстайл молове“.

Разпределен на 3 нива, Sofia Ring Mall ще е с търговски микс от над 200 магазина. Обектите включват различни модни и спортни марки, зони за почивка и спорт, кино комплекс с 10 зали, просторна и богата зона за хранене със закрита и открита част.

Над 25 000 квадратни метра ще са предназначени за основни наематели, като супермаркет, магазин от вида „Направи си сам”, мебелен магазин, кино, магазин за бяла и черна техника. Над 20 000 кв. м ще са предвидени за модни марки.

Не е случайно, че новата вълна от търговски центрове е с нов тергет. От една страна, така те ще се опитат да се отличат от „старите молове“ и да откраднат клиенти със своята „уникалност“, от друга - това е отговор на променящите се потребности на клиентите.

Потребителят у нас свикна и търси добрите търговски центрове, където всичко е под един покрив. Малкото свободно време, с което разполагат хората, ги насочва към места с достъп до голям избор на стоки и услуги.

Затова новите молове ще концентрират своето внимание върху тенденции, като повече място за забавление за цялото семейство, локации с по–висока покупателна способност, по–големи открити площи и тераси, успешни ключови наематели и великолепен дизайн на вътрешното и външното пространство.

С откриването на предвидените шопинг-центрове през 2013 г. се очаква стойността на показателя „търговска площ в модерни шопинг центрове на 1 000 души население” за страната да се покачи до 124.59 кв. м, което би означавало ръст от 43.24% спрямо тази година.

Ръстът, в сравнение с 2011 г., е 60.82%, а спрямо 2010 г. – 73.23%.