Само след 2 седмици (по информация на Profit.bg на 28 март) у нас ще се открие най-големият мол в страната - Paradise Center.

Молът ще бъде от групата "лайфстайл молове", които най-често се намират в близост до богатите жилищни квартали на градовете, и освен търговските площи, осигуряват на посетителите си разнообразни забавления - както традиционните ресторанти, кафета и кино, така и зали за боулинг, ледени пързалки и др.

На разположение на посетителите ще са 1900 паркоместа.

Неговата площ е с над 20% по-голяма от тази на досегашния първенец The Mall и достига внушителните 80 000 кв. м.


През настоящата година се очаква въвеждането в експлоатация на още три търговски центъра на територията на столицата– „Мега Мол Люлин” (24 000 кв.м), Carrefour Люлин и South Ring Mall (70 000 кв.м), с което шопинг центровете в София ще нараснат до девет.

Така в края на 2013 г. класацията на най-големите молове в столицата ще се води от Paradise Centеr, а след него ще се нареждат South Ring Mall и The Mall.

Следват Serdika Center и новооткритият в края на 2012 г. Bulgaria Mall.

През идните месеци се очаква и откриването на първия открит мол на територията на България – The Strand, чиято площ ще е 30 000 кв. м.

До края на 2014 г. общият обем на модерните търговски площи в молове в страната ще нарасне с повече от 40% и ще достигне 905 000 кв.м, сочи анализ на Colliers.

Площта на действащите молове в края на 2012 г. вече е 632 800 кв.м., показа преди месец доклад на Forton International. Ръстът само за последната година е от 13%.

Търговската площ на хиляда жители достигна 86.4 кв.м средно за страната при 250 кв.м на хиляда души средно за Европа, сочи още анализът.