Благодарение на виртуалната реалност (VR), потенциалните купувачи на жилища могат да разгледат предлаганите имоти, без дори да стъпят в тях – седейки на дивана си, с очила на главата.

"VR е следващата естествена еволюция по отношение на предлагането на пазара на недвижими имоти", каза Дейвид Скот Ван Воерт, акаунт директор на Transparent House, които са разработили мобилно приложение за виртуална реалност за строители. Много от тези компании са много технологични и винаги търсят с какво да изпреварят конкуренцията и как да бъдат актуални.

Компанията Brookfield Residential вече е започнала да предлага виртуални обиколки на типови домове в свой проект в Калифорния., използвайки приложението на Transparent House. Последните, от своя страна, вече са получили запитвания за привеждане на технологията в жилища в Бевърли Хилс и Пало Алто.

Въпреки че технологията започва да работи в кръговете на недвижимите имоти от началото на миналата година, сега тя ще действа и в по-широк мащаб.

Говорителят на Brookfield Residential Ейприл Хартър-Енрике казва, че това е начинът потенциалните купувачи да проявят интерес към проекта, преди да бъде завършен. По думите й тази технология ще промени процеса на закупуване и отдаване на жилища под наем, давайки възможност на хората да опитат от атмосферата там.

Всичко, което потребителите трябва да направят, е да сложат своите VR очила и да огледат потенциалния си дом. Те могат да се разходят от стая в стая, в банята, да се качат по стълбите, да разгледат дори детайли по тавана.

Тransparent House наскоро са направили виртуален тур на огромен комплекс в Сан Франциско с 12 000 жилища и 93 000 кв. м търговски площи.

Ван Воерт казва, че за да получите пълния ефект от виртуалния тур, е най-добре да използвате комплекта Gear VR, който струва около 100 долара. Все пак компанията предлага и картонени комплекти, които могат да се купят за около 15 долара.

За да достигнат до възможно най-много потенциални купувачи, Brookfield избрали да покажат виртуалните обиколки в един мол. Подобен тип предлагане е и възможност за агенти и компании по недвижими имоти да покажат един имот възможно най-скоро.

Според San Diego County homes престоят на един дом на пазара средно е 33 дни през 2016 г. Това е намаление от 2015 г., когато престоят е бил 39 дни, и от 2014 г, когато престоят е бил 46 дни.

Според Джейсън Касити, който е агент по недвижими имоти, виртуалната реалност е бъдещето на индустрията. Това е технологичен начин да покажете домовете на клиентите и е полезно за купувачите, като им показва повече, отколкото снимките, но и им дава възможност да почустват дома.

Касити вече е платил около 300 долара за 3-D карта на имоти чрез платформата Matterport. Чрез нея, ако хората нямат възможност за VR очила, могат да направят тур из имота през 3 D-сканиращи свойства.

Други агенти и агенции за недвижими имоти също експериментиратс подобни технологии. В края на 2015 г. Redfin стартира функцията Live Video Tour, която позволява на потенциалните купувачи да правят разходки през имота чрез видео стрийминг стая по стая.

Засега виртуалната реалност обаче може да се окаже икономически непосилни. Ван Воерт казва, че всеки проект е различен, но една стая може да струва 20 000 долара, докато по-голям проект може да стигне до 100 000 долара.