Facebook планира въвеждането на нови функционалности в социалната мрежа, които ще улеснят търсенето на обяви за имоти, съобщава Marketwatch. Първоначално опцията ще е достъпна само в Съединените щати.

През март от Facebook обявиха, че са постигнали споразумение с няколко неправителствени организации, които обвиняваха социалната мрежа в дискриминация заради начина, по който рекламодателите таргетират своята аудитория.

Оттук нататък всеки, който рекламира имоти, обяви за работа или кредитни продукти, няма да може да ги таргетира по възраст, пол или местоживеене.

Социалната мрежа обаче разкри още, че работи по нова фукционалност в своята платформа, която ще позволява на потребителите да разглеждат всички публикувани обяви за недвижими имоти в САЩ. Те ще могат да ги филтрират по региони, независимо от това дали виждат реклами за тях или не.

Основният въпрос, според експерите, цитирани от Marketwatch, е дали тази нова функция ще се превърне в конкуренция на имотния портал Zillow, който също обединява информация за офертите на имотния пазар в САЩ.

На пръв поглед изглежда, че намеренията на Facebook са малко по-различни. Компанията иска да създаде платформа, която да събира на едно място всички имотни обяви и услугите, свързани с жилищния пазар.

Те могат да включват както обяви за продажба на вече съществуващи жилища, така и информация за нови строителни обекти, атрактивни парцели и т.н.

Идеята на Zillow е съвсем друга - самата компания описва своя продукт като "жива база данни" от над 110 милиона жилища в САЩ, независимо дали са обявени за продажба или не. Тя поддържа постоянна връзка с доставчиците на информация за тези имоти, които информират потребителите, веднага щом някое жилище бъде пуснато на пазара.

"Така или иначе, идеята на Facebook е много добра. Те удовлетворяват законовите изисквания и събират цялата информация за имотния пазар на едно място. Така потребителите могат да търсят по всички критерии, които ги интересуват, без да бъдат таргетирани от рекламодателите", казва Джулиан Хебрън, който поддържа финансовия блог The Basis Point.

През 2018 г. Zillow имаше средно по 176 милиона уникални потребители на тримесечие, докато Facebook може да се похвали с 210 милиона активни потребители в Съединените щати. По тази причина повечето агенции за недвижими имоти и кредитни институции заделят солидни бюджети за реклама в социалната мрежа.

"Ако тези компании са сигурни, че изпълняват регулаторните изисквания и че обявите им не нарушават правилата на Facebook, те ще продължат да харчат пари за реклама", казва Хебрън. Според него силата на Facebook се крие в това, че дава възможност на хората да споделят с останалите важните моменти от живота си.

"Според мен нещата ще се случват по следния начин - докато разглеждате снимките от лъскавите нови апартаменти на вашите приятели, е много вероятно да видите рекламно съобщение, което ви призовава и вие да помислите за дома на мечтите си", казва още той.

Как социалните мрежи превръщат снимките в кликове?

Роб Хан от консултантската компания за недвижими имоти 7DS Associates има малко по-различно мнение за идеята на Марк Закърбърг и неговите колеги от Facebook.

"Ключовият момент, според мен, е това, че таргетирането на рекламите на имотните агенции през Facebook вече няма да е толкова прецизно. През последните пет години се наблюдаваше устойчива тенденция агенциите и брокерите да насочват повече пари към социалната мрежа за генериране на посещения, тъй като рекламата в Zillow стана твърде скъпа.

Но сега Facebook намалява ефективността на тези канали, за да изпълни регулаторните изисквания. Вече няма да е възможно таргетирането на потребители по пощенски код, а за имотните агенции няма по-важно нещо от това", казва Хан.

По думите му разглеждането на албуми със снимки може да накара някого да си купи нова чанта или да отиде някъде на почивка, но покупката на жилище е съвсем различно нещо. Обикновено подобно решение се взима в резултат на важно събитие в живота, като раждането на дете или смяната на работното място.

Потребителите, които преминават през този процес, обикновено се насочват към специализирани платформи, каквато е Zillow.

"Никога не влизам във Facebook с идеята да си потърся някоя нова дреха. По същата логика никога не бих влязъл в Zillow, за да го използвам като социална мрежа и да разгледам какво правят приятелите ми", казва още Хан.

Акциите на Facebook поскъпват с 32.4% от началото на тази година, докато тези на Zillow отчитат ръст от 16.4% за същия период.