Големите търговски улици и квартали в Европа отново привличат тълпи купувачи, сочат данни на анализаторската компания Mytraffic, цитирани от ДПА.

Булевард "Шан-з-Елизе" в Париж вече отчита 23 на сто повече клиенти от преди пандемията, докато "Курфюрстендам" в Берлин все още е на 12 процента под предпандемичните нива.

Между юни 2021 г. и май 2022 г. броят на купувачите по "Шан-з-Елизе" е достигнал 102 на сто спрямо година по-рано, докато "Лайдсестраат" в Амстердам регистрира увеличение с 55 процента.

Клиентите по "Курфюрстендам" и лондонската "Оксфорд стрийт" се покачват с 31 на сто, съобщава БТА.

Диви кози завладяха улици на курорт в Уелс и се наредиха на опашка пред молЖивотните били забелязани от един от местните жители, който отивал с велосипеда си на работа

Купувачите и туристите се връщат по популярните улици по-бързо от очакваното, въпреки войната в Украйна и високата инфлация. Така опасенията за бързата смърт на пазаруването на магазините за сметка на онлайн покупките постепенно отмират, смятат авторите на проучването.

Пазарът на недвижими имоти в търговските квартали се стабилизира и големите вериги отново започват да инвестират в шикозни магазини, се посочва още в изследването.

То допълва, че сътрудничеството между частните инвеститори и местните власти за развитието на търговските улици и обществените пространства започва да се отплаща.