Харчим 1.2 млрд. лв. годишно за пътувания

1195
Харчим 1.2 млрд. лв. годишно за пътувания

© Pixabay

Българите дават все повече пари за пътувания в чужбина. А родните хотели печелят повече от посещенията на чужденци, отколкото от нощувки на българи. През 2016 г. за пътувания в страната и чужбина българите са похарчили общо 1.279 млрд. лв., сочат данните на НСИ. От тях само 100 млн. лв. са бил за професионални пътувания.

А останалите 1.17 млрд. лв. са били разходи за лични екскурзии, почивки, гостуване на роднини, посещение на спортни и музикални мероприятия и т.н. За лични пътувания в страната сме похарчили 751.9 млн. лв., а 418.8 млн. лв. са разходите за пътувания зад граница.

При пътуванията в страната за хотели сме дали общо 373 млн. лв., което е под 50% от всички разходи, пише вестник "Стандарт". Останалите са за транспорт, храна и посещения на забележителности.


Хотелите като цяло печелят повече от чужденци, отколкото от българи. От общо 1.229 млрд. лв. годишни приходи от нощувки на местата за настаняване, 891,8 млн. лв. са похарчени от чужденци. Което е над два пъти повече от похарчените от българи пари за хотели. Това се дължи основно на силния летен сезон, който привлече много чужденци на морето. Много гости от чужбина идват в страната и за ски ваканции, за културен и спа туризъм.

И докато хотелите разчитат на чужденците, през последните четири години българите харчат все по-големи суми зад граница. През 2016 г. обаче все още не е достигната рекордната сума от над 3 млрд. лв., похарчена от българи за пътувания през 2011 г., сочат данните на НСИ. През 2011 г. само в страната сме похарчили над 2.1 млрд. лв., а още близо 922 млн. лв. са били разходите при пътувания в чужбина.

През 2012 г. се отчита рязко свиване на разходите за пътувания до малко над 1 млрд. лв. Но през последните четири години българите явно отново се чувстват сигурни в доходите си харчат все повече за хотели, бензин и ресторанти.

2017 г. започна много добре за туристическия бранш. Посещенията на чуждестранни туристи в България през януари и февруари бележат ръст от 18.6% спрямо същия период на 2016 г. А записванията за лятото също са по-добри от миналата година. Затова хотелиерите на морето очакват успешен летен сезон.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg