Купувачите на ваканционни ски имоти започват да гледат в перспектива за имотите, в които искат да инвестират, и поставят ликвидността над доходността. Сега техният интерес се насочва към планираните инвестиции, показват наблюденията на консултанта на Knight Frank Кейт Еверет-Алън.

Освен особеностите и поддръжката на имота, това, което определя бъдещата му цена, е и неговото местоположение. Особено ако купувачите търсят бърза възвръщаемост.

Според Евърет-Алан бъдещите собственици на имоти проверяват старателно плановете на курорта. Ключовите въпроси за потенциалните купувачи са дали се планира разширяване на ски пистите, дали ще се ремонтира лифтът, наемат ли тук луксозните брандове магазини, очакват ли се нови хотели.

И всичко това е логично. Умният и предприемчив купувач знае, че по-високият брой туристи означава и по-висока заетост, по-привлекателен и ценен имотен актив за тях.

Някои курорти разбраха стойността на инвестициите в ски курорти и заобикаляща инфраструктура и вече предприеха действия. Така например Вал д‘Изер и Вербие направиха значителни инвестиции в техните съоръжения. Шамони обаче се превърна в място, което предлага целогодишни възможности за туризъм.

Ски-градът има 10 000 псотоянни жители, но благодарение на големите инвестиции, успя да увеличи броя на летните туристи дотолкова, че да надминават зимните. В плановете на курорта влизат и нови инвестиции за 477 милиона евро в следващите години, с които ще се обновяват лифтовете и ще се подобри инфраструктурата.