Компанията, която продаде и достави 100 000 жилища по пощата

2479
Компанията, която продаде и достави 100 000 жилища по пощата

© Pixabay

Кое е най-тежкото нещо, което днес можете да си купите от Amazon?

Проверка в интернет казва, че това е 680-килограмов сейф с височина 1.8 метра.

Но в миналото, когато на пазара оперира компанията Sears, тя дори доставя цели къщи по пощата, разказва Amusing Planet.


Купувачът може да избира измежду стотици дизайни, да плаща на вноски, както и да получи цялата къща на отделни модули, доставена с влак. Всичко, което от тук нататък трябва да направи, е да намери дърводелец, който да извърши монтажа.

Идеята за продажба на готови домове чрез каталог за поръчки по пощата не е измислена от Sears, Roebuck and Co., но тя определено е най-успешната сред компаниите, които ги предлагат.

Смята се, че между 1908 и 1940 г. компанията е продала между 70 000 и 100 000 жилища - точният им брой не е ясен, тъй като данните са унищожени. 

През 1908 г. Sears издава първия си специален каталог за къщи - Book of Modern Homes and Building Plans, включващ 44 дизайна на цени, вариращи от 360 до 2890 долара. Те обаче не са сглобяеми. Sears просто предоставя суровините, а купувачът трябва сам да оразмери дървения материал.

Тази къща може да бъде сглобена за по-малко от три часаИ е учудващо здрава

Първите предварително изрязани дървени парчета са предложени през 1916 г. Според Sears изграждането на къща с предварително изсечен дървен материал намалява времето за строителство с до 40 процента. Компанията предоставя и тапети, бои и лакове, покриви, прозорци и други.

Пакетът обаче не включва основите и облицовката на къщата, защото осигуряването на зидария би увеличило режийните разходи, намалявайки удовлетвореността на клиентите.

В средностатистическия комплект Sears Modern Home се съдържат приблизително 25 тона материали, разделен на над тридесет хиляди части. За да се поддържат ниски разходи, като допълнителна опция се предлагат някои елементи, като вътрешни водопроводни инсталации, електрически кабели и съоръжения за баня.

Sears също така предлага продукти от гипсокартон, подобен на модерния материал, като алтернатива на мазилката, за да поддържа ниски цени и да привлича потенциални купувачи.

Логистиката за доставка на Sears Modern Home е много ефективна за времето си, като клиентите получават актуализации, когато продуктът е изпратен и очакваната дата на пристигане. Материалите обикновено се изпращат с жп транспорт, тъй като той е ефективен и относително евтин. Повечето къщи биха се побрали в две каруци, но те обикновено се доставят на етапи с напредването на строителството.

Клиентът получава подробен списък на материалите, техния произход и очакваната дата на пристигане. След това всяка точка за доставка изпраща по пощата известие до клиента, в което се съобщава кога всеки компонент е изпратен. След като пратките пристигат в местното влаково депо, клиентът организира транспортирането им с каруца или камион до строителната площадка.

Едно от най-големите предизвикателства, пред които е изправена Sears, е да се справи с погрешното схващане, че сглобяемите къщи са нестандартни. Докато много хора са очаровани от технологичните иновации, те са недоверчиви, когато става въпрос за собствените им домове.

Намирането на пътища към държавните институции и отделните клиенти е едно от големите постижения на маркетинговата стратегия на Sears.

Обикновено къщите са довършвани със зидария или мазилка, а интериорът с висококачествени материали, като дъб, бор и клен. Въпреки че са „предварително сглобени“, Sears използва материали с отлично качество и много от къщите на компанията вече са на около осем десетилетия, но изглеждат добре и в наши дни.

За да спечели конкурентно предимство пред останалите компании, Sears също така предлага на клиентите възможност за финансиране с ипотечен креит. Въпреки че това позволява на компанията да продаде много повече домове, отколкото конкурентите й, предлагането на ипотека е най-лошото решение.

Когато Голямата депресия идва, много клиенти престават да плащат вноските по кредитите, което води до нарастващо напрежение върху програмата Modern Homes. До 1934 г. Sears е принудена да отнеме достъпа до домовете на десетки хиляди клиенти и това подкопава доверието към компанията.

Освен това разходите за възбрана, възстановяване, поддръжка и продажба на къщите са твърде високи. Същата година Sears е принуден да ликвидира програмата.

Тя я възобновява след кратка пауза, но след като страната се възстановява от най-голямата икономическа криза на века, продажбите остават ниски. Modern Homes, в крайна сметка, е на загуба.

За периода от 1906 до 1934 г. Sears продава домове на стойност 87 милиона долара с печалба от 43 милиона долара. Но когато се вземат предвид загубите по ипотечните кредити, печалбата се превръща в нетна загуба от 2.6 милиона долара.

Последният каталог на Sears е издаден през 1940 г., но компанията продължава да продава подобни домове до началото на 1942 г. Най-много нейни къщи днес могат да бъдат видяни в град Елгин, Илинойс, където е построена цяла общност от над 200 домове на Sears.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg